beantwoord

2 persoonlijke ov-chipkaarten

  • 31 May 2023
  • 3 reacties
  • 273 Bekeken

Goedeavond!
Is het mogelijk om 2 verschillende abonnementen op dezelfde persoonlijke OV-chipkaart te hebben?
Ik wil bijvoorbeeld het studentenweekproduct en de Weekend Vrij hebben.

Of heb ik 2 persoonlijke ov-chipkaarten nodig? Is dat überhaupt toegestaan?

icon

Beste antwoord door Momo 31 May 2023, 23:38

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Dan heb je 2 persoonlijke kaarten nodig, Studentenreisproduct en Flex op dezelfde kaart geeft problemen. Meerdere kaarten hebben met een abonnement erop is geen enkel probleem. 

Reputatie 7
Badge +3

Wel even tip, zorg dat je niet met de verkeerde kaart in of uitcheckt, dat is heel makkelijk gebeurd (ja, mij ook eens overkomen). Zorg voor een andere foto of een kleine markering met stift of gekeurde tape op de kaart waardoor die voor jou herkenbaar is.

Badge +3

Op zich werkt een SRP en Flex Weekend Vrij op dezelfde kaart redelijk (het abonnement dat ‘vrij reizen’ geeft wordt als eerste aangesproken), behalve op dagen waarop je SRP niet geldig is en Weekend Vrij ook niet. Dan reis je op voltarief (Flex krijgt voorrang) en krijgt dus geen 40% korting waar je SRP wel recht op geeft.

Dit is o.a. het geval op Bevrijdingsdag en doordeweekse dagen in de zomerperiode 16 juli t/m 15 augustus. Voor de rest zal je met zo'n combinatie in het weekend ook geen korting krijgen op bus/tram/metro.

Om problemen te voorkomen doe het maar niet (er wordt niet voor niets zowel bij NS als DUO voor gewaarschuwd) en gebruik twee kaarten.

Reageer