beantwoord

40% korting.

• 3 oktober 2017
  • 5 reacties
  • 272 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Mijn vriend is net klaar met zijn studie en heeft nu na zijn studie een abonnement om in de daluren met 40% korting te reizen. Mag ik ook mee op dit abonnement?

Mvg
icon

Beste antwoord door Thomas NS 3 oktober 2017, 21:51

Hallo Diede en welkom op het NS Serviceforum.

"En, weg. Lief, heer, ja, echtgenoot en vriend,
ik wil dagelijks van je horen, ieder uur,
elke minuut duurt vele dagen lang.
Als ik zo tel, dan ben ik vreselijk oud,
wanneer ik je weer zien zal, Romeo."

Kortom: NS zal nooit de toren zijn die jullie liefde scheidt. Jij mag meereizen met jouw vriend, maar op 1 voorwaarde: reis wel op jouw eigen OV-chipkaart. Als tegemoetkoming mag jij van ons Samenreiskorting op jouw OV-chipkaart laden. We hebben speciaal voor jullie altijd twee stoelen naast elkaar staan, maar wees snel, want er zijn meer stelletjes op de loer voor een romantische 2-zits.
Bekijk origineel

5 reacties

'Och ontzie mij dan, lief Romeo, van de rekken hoog in 't kabien.
mij stallen in de rekken, opdat ik jou niet kan zien?
Waar houdt het op, waar stopt het leed van reizen op 2 hoog?
Het tiert me en verslindt me, want liefde is bitter, zoet en droog.'

Kortom: zou het niet doen.

Het was het proberen waard. :)

EDIT
Zoals mijn docent Nederlands eens zei...

Je vader trekt flessen
Je moeder schaatst scheef
En toch blijf je mijn vriendje
Zolang ik nog leef..

En ja dat was gericht aan de hele klas.
Reputatie 5
Badge
Mooi gedicht, Thomas! Ik heb zelf ook wat geprobeerd. :P

"Och mijn lieve Julia. Ik zie jou niet hier. Zo hoog in die rekken ontstemd door mijn vertier. Ik heb mijn geld nu nog bij de hand, want? Ik heb geen kaartje voor je hoeven kopen, mijn lieve Julia. Het zal onze liefde niet slopen. Het knisperende geld was nog niet vermeld. Daarom zal ik mijn besparing niet zelf teren, maar gebruiken jouw bestaan te eren. Dussss, zin in Burger King op Utrecht CS? Mag wel na die rit vanaf Groningen in dat bagagerek. 😉 "

Kortom: Julia past wel in het bagagerek en om het goed te maken zal een deeltje van het 'bespaarde' geld uitgegeven worden aan eten. 😉 (arme Julia)

@TS Maar hopen dat je vriend niet zo gemeen is als het personage van mijn onderdeel van het gedicht. Zoals Thomas al zei, kan je gezellig mee met 40% korting in de daluren. (0:00-6:30, 9:00-16:00 en 18:30-0:00) Uiteraard op een eigen stoel. 🙂
Reputatie 7
'Och ontzie mij dan, lief Romeo, van de rekken hoog in 't kabien.
mij stallen in de rekken, opdat ik jou niet kan zien?
Waar houdt het op, waar stopt het leed van reizen op 2 hoog?
Het tiert me en verslindt me, want liefde is bitter, zoet en droog.'

Kortom: zou het niet doen.
@Thomas,
Mag ik mijn partner als bagage meenemen:? Stuk goedkoper... 😳
Reputatie 7
Hallo Diede en welkom op het NS Serviceforum.

"En, weg. Lief, heer, ja, echtgenoot en vriend,
ik wil dagelijks van je horen, ieder uur,
elke minuut duurt vele dagen lang.
Als ik zo tel, dan ben ik vreselijk oud,
wanneer ik je weer zien zal, Romeo."

Kortom: NS zal nooit de toren zijn die jullie liefde scheidt. Jij mag meereizen met jouw vriend, maar op 1 voorwaarde: reis wel op jouw eigen OV-chipkaart. Als tegemoetkoming mag jij van ons Samenreiskorting op jouw OV-chipkaart laden. We hebben speciaal voor jullie altijd twee stoelen naast elkaar staan, maar wees snel, want er zijn meer stelletjes op de loer voor een romantische 2-zits.

Reageer