beantwoord

40% korting meereis Studenten OV tijdstip

• 9 maart 2015
  • 5 reacties
  • 1449 Bekeken

Vanaf welk tijdstip mag ik inchecken met 40% korting?
Ik reis mee met mijn dochter die in het bezit is van een OV studentenkaart (ma/vr).
Ik heb zelf een persoonlijke OV chipkaart, meereisproduct geladen en voldoende saldo (25 euro).
Mijn dochter reist s'morgens om 7:11 uur. Krijg ik gewoon 40% korting?
icon

Beste antwoord door Thijs NS 9 maart 2015, 19:22

Je kunt meereizen met 40% korting vanaf 9:00 doordeweeks, en in het weekend de hele dag. Zie ook onze website voor meer informatie.
Bekijk origineel

5 reacties

Je kunt meereizen met 40% korting vanaf 9:00 doordeweeks, en in het weekend de hele dag. Zie ook onze website voor meer informatie.

Pardon? Ik heb begrepen dat daluren=voordeeluren=niet-spitsuren en dat na 09.00 uur is en niet tussen 16.00-18.30 uur. Of is de avondspits weer teruggedraaid?
Voordeeluren zijn de uren na 09:00 's ochtends.
Daluren zijn de uren voor 06:30, tussen 09:00 en 16:00 en na 18:30.

Meereizen met korting kan in de voordeeluren (en dus niet in de daluren).
Dank voor deze heldere uitleg. Er wordt soms veel te veel tekst geproduceerd zonder kort en bondig en helder de verschillen uit te leggen.
Voor traject vrij kaart houders is het iets complexer geworden dan voorheen.
- na 09.00 uur meereizen met 40% korting
- buiten je traject in de daluren zelf 40% korting

Maar nu ik dit opschrijf. Betekent het dat je met een traject vrij kaart buiten je traject,om bijv. 16.30 uur zelf het volle pond moet betalen en eventueel een medereiziger 40% korting krijgt? Da's toch wel een beetje bizar.
Dank voor deze heldere uitleg. Er wordt soms veel te veel tekst geproduceerd zonder kort en bondig en helder de verschillen uit te leggen."

Dat ben ik helemaal met je eens :)

Voor traject vrij kaart houders is het iets complexer geworden dan voorheen.
- na 09.00 uur meereizen met 40% korting
- buiten je traject in de daluren zelf 40% korting

Maar nu ik dit opschrijf. Betekent het dat je met een traject vrij kaart buiten je traject,om bijv. 16.30 uur zelf het volle pond moet betalen en eventueel een medereiziger 40% korting krijgt? Da's toch wel een beetje bizar.

Voor alle "nieuwe" abonnementen (abonnementen eindigend op Vrij of Voordeel) geldt dat voor de abonnementhouder de daluren gelden, maar voor eventuele medereizigers die samenreiskorting op hun kaart laden de voordeeluren gelden.
Mensen met Traject Vrij krijgen dus inderdaad zelf geen korting als zij tussen 16:00 en 18:30 buiten hun traject reizen, maar mogen op dezelfde tijd wel anderen met 40 procent korting laten meereizen.
Mensen met Traject Vrij kunnen bovendien zelf geen gebruik maken van de samenreiskorting (indien ze met een andere abonnementhouder meereizen) omdat Traject Vrij eventuele andere producten op de kaart (zoals samenreiskorting) overrulet.

Reageer