beantwoord

40% korting van persoonlijke kaart op anonieme kaart zetten

• 4 september 2014
  • 4 reacties
  • 1338 Bekeken

Ik heb een persoonlijke ov-chip kaart met 40% korting, maar ik wil deze graag omzetten naar een anonieme, zodat mijn kinderen deze kaart ook kunnen gebruiken. Kan dit en zo ja, hoe doe ik dit?
icon

Beste antwoord door Bart NS 5 september 2014, 11:46

Hallo Ariane,

Welkom op het Serviceforum. Zoals Hendrik en Lizbo hierboven aangeven, is het niet mogelijk om een abonnement op een anonieme kaart te hebben staan. Jij bent dus de enige die met korting kan reizen van je abonnement. Wel is het mogelijk om drie mensen mee te laten reizen met Samenreiskorting. Om dit topic goed vindbaar te maken, heb ik de titel iets aangepast.
Bekijk origineel

4 reacties

Badge
Een persoonlijke ov-chipkaart kunt u niet omzetten naar een anonieme. Andersom kan trouwens ook niet.
Met een anonieme ov-chipkaart zou u ook uw korting kwijt zijn, maar dat wist u waarschijnlijk al.
Reputatie 1
Ik heb een persoonlijke ov-chip kaart met 40% korting, maar ik wil deze graag omzetten naar een anonieme, zodat mijn kinderen deze kaart ook kunnen gebruiken. Kan dit en zo ja, hoe doe ik dit?

Een OV chipkaart waar een Dal Voordeel of Voordeelurenabonnement op staat is per definitie persoonsgebonden, want het is een abonnement op naam, waar je voor hebt betaald.

Het is me wel opgevallen dat er nauwelijks naar gekeken wordt. Die van mij zit in zo'n geel NS hoesje en die durf ik makkelijk uit te lenen aan iemand die het risico durft te nemen. Ze halen mijn pas er werkelijk nooit uit en ik zit dagelijks in de trein, haha!
Hallo Ariane,

Welkom op het Serviceforum. Zoals Hendrik en Lizbo hierboven aangeven, is het niet mogelijk om een abonnement op een anonieme kaart te hebben staan. Jij bent dus de enige die met korting kan reizen van je abonnement. Wel is het mogelijk om drie mensen mee te laten reizen met Samenreiskorting. Om dit topic goed vindbaar te maken, heb ik de titel iets aangepast.
Bedankt voor jullie reakties. Het is me duidelijk nu.

Reageer