beantwoord

€ 50,- afgeschreven van creditcard, maar niet op chipkaart geladen

• 10 december 2019
  • 5 reacties
  • 202 Bekeken

afgelopen vrijdag 06-12-2019 om 07.03 € 50,00 afgeschreven bij automaat 203 in Almere buiten. Naar mijn idee was het bedrag eerst bijgeschreven en heb ik de transactie afgerond. ,s Middag bleek dat de € 50,-- rt niet meer was bijgeschreven en moest ik dus opnieuw een transactie doen. Geld is wel afgeschreven bij de creditcard maatschappij. Kan u mij helpen en vertellen waar het mogelijk is misgegaan.

Naam is ***

kaart nummer: 3528 **** **** ****

Zojuist met Wirasha(ik hoop dat ik het goed schrijf) gesproken en zij vroeg om een topic te starten. Bij deze gedaan, maar ik kan geen bestanden, in dit geval zoals een screenshot(in Jpeg en/of Word), uploaden

icon

Beste antwoord door Jouke NS 24 december 2019, 10:27

Nog altijd geen inhoudelijke reactie, ik ga dit topic dan ook loslaten. 

Voor de meelezer: Wanneer saldo niet wordt bijgeschreven op de kaart maar wel is geïncasseerd zul je dit, in de meeste gevallen, binnen 10 dagen automatisch terug ontvangen. Als dat niet het geval is kun je contact opnemen met onze Klantenservice en zullen zijn proberen het saldo aan je te restitueren. Het is wenselijk om contact op te nemen via onze Chat of Sociale Media zodat je bewijs kunt aanleveren van het afschrijven. Let wel: Dit geldt alleen bij een actie bij een NS automaat. 

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Elke mislukte transactie wordt binnen een week teruggestort. U kunt uw gegevens beter even verwijderen. Het is hier een openbaar forum, geen postadres van NS. Iedereen kan het lezen. Klik op de drie puntjes rechts onderaan en kies voor ‘Bewerk’ binnen een uur. Het terugstorten op een creditcard zou mogelijk lastiger kunnen zijn. Contact met Klantenservice is dan de enige oplossing.

Beste Thom,

Ik heb deze topic geplaatst in opdracht van de klantenservice medewerkster van NS. Dus graag even wachten met reageren als je niet weet hoe en wat.

Hallo Richard1968 en welkom bij de NS Community. 

Spijtig om te lezen dat je saldo niet is bijgeschreven op de OV-chipkaart. Ik heb je bericht enigszins aangepast omdat je nu privé gegevens openbaar op een community zet. Elk persoon met een computer kan hierdoor misbruik maken van je gegevens, zoals Thom al aangeeft. Let wel, alleen onze Klantenservice kan je hiermee helpen. Dit is een reiziger-helpt-reiziger forum en informatie die Thom geeft klopt dus helemaal. Ik vind het jammer dat je zo reageert op een oprechte reactie van een andere gebruiker. Ik lees echter in je tweede reactie dat je door diezelfde Klantenservice verwezen bent naar deze community. Daardoor ben ik erg benieuwd wat de achterliggende gedachte is. Ik wil je daarom verzoeken mij een privébericht te sturen met je naam, adres, woonplaats en geboortedatum. Ik zal dan gaan kijken wat ik kan achterhalen. 

Helaas nog niets van Richard1968 gehoord. Ik wacht het nog even af. 

Nog altijd geen inhoudelijke reactie, ik ga dit topic dan ook loslaten. 

Voor de meelezer: Wanneer saldo niet wordt bijgeschreven op de kaart maar wel is geïncasseerd zul je dit, in de meeste gevallen, binnen 10 dagen automatisch terug ontvangen. Als dat niet het geval is kun je contact opnemen met onze Klantenservice en zullen zijn proberen het saldo aan je te restitueren. Het is wenselijk om contact op te nemen via onze Chat of Sociale Media zodat je bewijs kunt aanleveren van het afschrijven. Let wel: Dit geldt alleen bij een actie bij een NS automaat. 

Reageer