6-uursregel | NS Community
beantwoord

6-uursregel



Toon eerste bericht

28 reacties

+1 van mij, dit soort vragen zijn ontzettend belangrijk en zouden gewoon opgepakt moeten worden. Dat het een dag langer duurt is te begrijpen natuurlijk, maar juist voor de edge cases die Michiel bedenkt zijn keiharde businessrules nodig. De (te) vaak gebrekkige informatie zorgt voor gedoe.
Ik heb tot nu toe via het forum nog geen problemen gezien van mensen met een anonieme kaart die nét te laat waren met uitchecken, zodat deze 6 uurs regel werd overschreden.

Zolang je maar voor 4 uur 's nachts uitcheckt, wordt alleen het reisbedrag verrekend,
en krijg je het resterende incheck bedrag (€20 bij een anonieme chipkaart) gewoon terug.
Badge +3

Ik zat dit en andere soortgelijke topics nog eens door te lezen en het is volgens mij redelijk simpel (in ieder geval bij NS).

6 uur na een (eerste) incheck vervalt deze. Dus als een reis (inclusief overstappen bij NS door poortjes of onderbreken korter dan 35 minuten?) langer dan 6 uur duurt vervalt de incheck en betaal je het instaptarief.

Ga je daarna door poortjes naar buiten, dan betaal je nogmaals het instaptarief omdat er geen dus geen incheck bekend is (reis met onbekend vertrekstation).

Ga je langs een paaltje naar buiten dan wordt je opnieuw ingecheckt. Na een seconde of 10 en tot 60 minuten later kan je die ongedaan maken.

Een gemiste uitcheck kan je corrigeren via uitcheckgemist.nl of Mijn NS, een gemiste incheck (bij NS) een aantal keer per jaar via de klantenservice.

Bij 12 gemiste uitchecks blokkeert je kaart (behalve bij Altijd Vrij) en moet je langs een balie.

Hoe het zit met een lange reis met verschillende vervoerders weet ik niet (langeafstandskorting), wel weet ik dat er bij een spits/dal overstap tussen vervoerders een geheel nieuwe reis begint (bij klassieke abonnementen, bij Flex werkt het anders).

Reageer