aanpassing

  • 14 August 2022
  • 3 reacties
  • 122 Bekeken

Ik heb vandaag een medewerker gesproken over een probleem met het op saldo reizen in de bus, ik heb al jaren een ns flex abonnement hiermee kon ik ook altijd op rekening in de bus reizen en had ik geen saldo op mijn ov nodig maar sinds vandaag werkte dat niet meer. Ik heb dit aangegeven dat ik dat graag weer terug weer. Zodat ik nooit saldo op mijn ov hoeft te zetten.  Deze mail heb ik ontvangen en dit heb ik gedaan. 

 

Kan ik nu nog in de bus inchecken zonder saldo op mijn pas omdat ik flex heb en op rekening reis.

Beste heer Steggerda, 
 
U heeft aangegeven dat u in bus, tram en metro weer op saldo wilt reizen. Bijvoorbeeld omdat u gebruik maakt van een abonnement van een andere vervoerder.
 
Hiervoor is het nodig om uw OV-chipkaart met nummer **** **** **** 0915 bij te werken. Dit kunt u doen bij een NS-kaartautomaat of bij een van de overige ophaalpunten voor de OV-chipkaart. Kijk voor een overzicht van deze ophaalpunten op ov-chipkaart.nl.
 
Hoe werkt u uw OV-chipkaart bij?
  1. Ga naar een kaartautomaat
  2. Houd uw OV-chipkaart minimaal 3 seconden voor de kaartlezer rechts onder het scherm
  3. Kies ‘Ophalen bestelling’ en volg de aanwijzingen op het scherm
  4. Reizen op rekening in bus, tram of metro is nu verwijderd op uw OV-chipkaart
 
Goed om te weten
Uw gemaakt treinreizen betaalt u nog steeds achteraf. Hiervoor ontvangt u een factuur. Uw reizen in bus, tram of metro zullen hier niet langer op staan. Vergeet daarom niet om voldoende saldo op uw OV-chipkaart te laden.
Ik hoop snel van u te horen 

3 reacties

Badge +3

Zolang je niets ophaalt bij een automaat (verwijderen Flex BTM) dan zou je gewoon op rekening blijven reizen.

Check eerst je saldo op https://www.ov-chipkaart.nl/kopie-van-saldo-terugvragen/saldochecker.htm dat zou 0 moeten zijn als je NS Flex hebt.

Sommige streekbussen (met een hoger instaptarief dan € 4,00) hebben de onhebbelijkheid om eerst je saldo te controleren (dat vervolgens niet aangesproken wordt) voordat NS Flex aangesproken wordt. Klagen bij de busvervoerder in dat geval.

Andere bussen laten je soms niet inchecken als het saldo op een of andere manier negatief is geworden (bijv. na een ritje met een watertaxi of ergens anders waar NS Flex niet geldt).

Vul het dan aan tot 0 (kan niet bij een NS kaartautomaat maar wel bij supermarkten e.d.) of laat dat doen bij een NS servicebalie.

En als je Flex BTM al hebt verwijderd (dus op saldo reist), laat het weer aan zetten via de Klantenservice.

Reputatie 7
Badge +3

Ik begrijp dus dat het reizen op rekening spontaan is gestopt? Dit kan meerdere oorzaken hebben

 

Ik ben heel benieuwd 🙂

Hi Ryan55 en welkom bij onze Community!

 

Ik begrijp dus dat het reizen op rekening spontaan is gestopt? Dit kan meerdere oorzaken hebben, maar de e-mail die je hebt gekregen kenmerkt juist dat je het reizen op rekening helemaal uit gaat zetten. Je kunt dit vanzelfsprekend ook weer aan laten zetten, maar dat kun je het beste doen via de klantenservice.

 

Reageer