beantwoord

Aantal keren vergeten

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, maar ik ben een aantal keren zelf vergeten uit te checken.
Op dit moment heb ik een weekend ov en ben dus een paar keer( 3 a 4) in weekend vergeten uit te checken (deels denk ik uit luiheid en haast e n bij de poortjes is het altijd best wel druk) Echter ben ik ook paar keer (2 a 3) door de week vergeten, maar omdat het bedrag dan ging rond de 10 euro, heb ik nooit erg gevonden om die paar centjes extra te betalen door mijn eigen domheid.

Hoe dan ook. Zit er een limiet op het aantal keer dat je het vergeet uit te checken?
Zou naar zijn als mijn ov ineens geblokkeerd zou worden wanneer ik geen tijd heb om het eigenlijk te fixen?
icon

Beste antwoord door Chiel NS 13 juli 2017, 21:22

He xjy.z, welkom op het forum!

De gemiste uitchecks blijven sowieso tellen, of je ze nou corrigeert of niet. Voor het weekend hoef je de checks niet te corrigeren, daar heb je als het goed is niets voor betaald, dus corrigeren zal niet veel uithalen.

Pas dus een beetje op met uitchecken de komende tijd! 🙂 Gelukkig kan je je kaart wel laten deblokkeren bij een servicebalie als hij gelockt is wegens te veel gemiste uitchecks.
Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Ja, iets van 12 als ik me goed herinner. Misschien weet iemand of dat klopt.
Badge +3
Er is mij ooit verteld (door busmaatschappij n.a.v. gratis reizen met de bus) dat het iets van 12 of 14 keer was, dus het advies dat ook al reis je gratis toch beter kunt uitchecken.

Zie www.uitcheckgemist.nl om je niet afgesloten reizen (tot 180 dagen terug) te corrigeren, met mogelijk geld terug voor de reizen door de week.
Er is mij ooit verteld (door busmaatschappij n.a.v. gratis reizen met de bus) dat het 14 keer is, dus het advies dat ook al reis je gratis toch beter kunt uitchecken.

Zie www.uitcheckgemist.nl om je niet afgesloten reizen (tot 180 dagen terug) te corrigeren, met mogelijk geld terug voor de reizen door de week.

Dankje! Maar ik kom erachter dat ik mijn gemiste uitchick tijdens weekend dagen (dus wanneer mijn weekend ov actief is) niet kan oplossen...

Oh jee, dan moet ik er maar voor zorgen om ze op een of andere manier weg te werken...
Ben nu dus 7x vergeten.... Waarvan ik 3 niet kan oplossen..
Badge +3
Heb je een Mijn NS account? Dan kan je bij Reishistorie soms wel e.e.a. corrigeren.

Denk dat Uitcheckgemist de reizen in het weekend niet weergeeft of niet laat corrigeren omdat je daarvoor toch geen vergoeding kunt claimen omdat je gratis reisde.
Heb je een Mijn NS account? Dan kan je bij Reishistorie soms wel corrigeren. Denk dat Uitcheckgemist de reizen in het weekend niet weergeeft of niet laat corrigeren omdat je daarvoor toch geen vergoeding kunt claimen.

Ik ben er deels achter! Degene die ik niet kon herstellen waren in het weekend (met weekend ov geldig) maar ook nog eens niet van NS, ze waren van Syntus of Connexxion waar ik apparently ben vergeten uit te checken

Verder heb ik op Mijn NS gekeken, en kan sws de uit checks in weekend niet corrigeren. Ben nu bezig met kijken hoe ik de doordeweekse vergeten uit te checken te corrigeren

De gemiste uitchecks blijven sowieso tellen, of je ze nou corrigeert of niet. Voor het weekend hoef je de checks niet te corrigeren, daar heb je als het goed is niets voor betaald, dus corrigeren zal niet veel uithalen.

Pas dus een beetje op met uitchecken de komende tijd! 🙂 Gelukkig kan je je kaart wel laten deblokkeren bij een servicebalie als hij gelockt is wegens te veel gemiste uitchecks.

Ja zeker ben nu meer aan het opletten. Maar ook de weekend gemiste blijven staan en tellen ook mee?
Neem aan dat na het deblokkeren alles er nog steeds op staat of is dan alles er weer van af?
Het is sws in mijn geval beetje naaiend dat weekenden ook nog zijn gerekend... Al had ik natuurlijk ook gewoon moeten opletten tijdens het uit checken
Badge +3
Je kaart wordt hooguit geblokkeerd om aan te geven dat er een probleem is. Als je er dan mee naar een balie van een vervoerder gaat (NS, Connexxion of Syntus) en het uitlegt dan halen ze blokkade er weer af. Alles blijft verder hetzelfde.
Je kaart wordt hooguit geblokkeerd om aan te geven dat er een probleem is. Als je hiermee naar een balie van een vervoerder gaat en het uitlegt dan halen ze blokkade er af. Alles blijft verder hetzelfde.

Oh okay! Gewoon ervoor zorgen dus dat ik niet die 12 keer overschrijdt! Dacht dat ik alleen bij trein was vergeten uit te checken, maar blijkbaar ook in bus enzo ..... zeer problematisch mijn geheugen...
Het is niet echt duidelijk of dat aantal geldt per vervoerder of in totaliteit.
Van die counters klopt helaas wel meer niet 😉

Reageer