vraag

Abonnement 2 keer opgezegd, niet doorgekomen

• 5 juni 2019
  • 5 reacties
  • 241 Bekeken

Hallo dames en heren,

Momenteel zit ik met een probleem. Ik heb namelijk een NS voordeelurenabbonement gehad voor jaren lang en ik heb hier nooit gebruik van gemaakt. Daarom heb ik 2 jaar geleden naar de NS gebeld om dit abonnement op te zeggen, dit is vervolgens gelukt en een jaar later werd er toch een afschrift van mijn rekening gedaan van het abonnement.

Vervolgens heb ik er weer achteraan gebeld om deze op te zeggen, dit zou niet doorgekomen zijn bij de NS en dit moest opnieuw gebeuren. Zo gezegd zo gedaan, abonnement opgezegd (volgens NS).

Nu is het weer raak. Ik heb een incassobrief ontvangen (wegens wijzigen rekeningnummer waarschijnlijk) met een rekening van 107 euro. Ik heb er achteraan gebeld en dit zou beide keren niet in het systeem genoteerd zijn. Vervolgens geeft deze vrouw aan dat ik deze gewoon moet betalen en dat mijn abonnement nu wel goed is opgezegd.

Echter ben ik niet van plan deze rekening te betalen. Ik heb een klacht bij NS ingediend maar ik heb begrepen van deze lieve medewerker dat dit nooit teruggekoppeld gaat worden wat de uitkomst hiervan is. Oftewel, ik heb geen keus.

Nu vraag ik me af of ik ergens een klacht kan indienen bij de NS waar dit wel teruggekoppeld kan worden en waar een daadwerkelijke uitkomst uit kan komen. Ik ben echt niet van plan deze incasso te betalen aangezien ik hier nu wel helemaal klaar mee ben.

Bedankt voor het lezen, ik hoor graag van de kenners.

Groeten.

5 reacties

Badge
Na het opzeggen van het abonnement moet u het abonnement ook nog deactiveren bij een NS kaartautomaat, heeft u dat wel gedaan ? Dit staat ook beschreven in de email die u krijgt na het opzeggen van het abonnement.

Als u het abonnement op uw kaart niet deactiveert bij de NS kaartautomaat dan blijft uw abonnement actief.
Goedenavond b3nissa. Welkom bij de NS Community.

Wat jammer dat je problemen ondervindt met het opzeggen van je abonnement. Vanaf hier kan ik lastig met je meekijken, daarom vraag ik je om mij een privébericht te sturen met je naam, postcode en huisnummer, geboortedatum, e-mailadres en OV-chipkaartnummer. Je kunt mij een privé bericht sturen door op mijn naam te klikken en dan "stuur bericht".

Ik kan op die manier met je meekijken. Ik vrees dat ik niet meer voor je kan betekenen dan mijn collega's op de andere kanalen, omdat je al aangeeft dat het bij het incasso bureau ligt.
Wellicht kan ik wel achterhalen wat er is misgegaan waardoor je abonnement door is blijven lopen.

Ik wacht je privé bericht af en pak dat mijn volgende dienst, eind deze week, op.
Badge +3
Na het opzeggen van het abonnement moet u het abonnement ook nog deactiveren bij een NS kaartautomaat, heeft u dat wel gedaan ? Dit staat ook beschreven in de email die u krijgt na het opzeggen van het abonnement.

Als u het abonnement op uw kaart niet deactiveert bij de NS kaartautomaat dan blijft uw abonnement actief.

Dat deactiveren (van je ov-chipkaart verwijderen) is wél heel belangrijk inderdaad.

Dat kan bij een NS kaartautomaat, maar ook bij de meeste supermarkten e.d. met een servicepunt. Kies dan voor 'Bestelling Ophalen'...

Als je helemaal geen gebruik gemaakt hebt van je kaart/abonnement, dan kan je via de klantenservice wel vergoeding krijgen voor gemaakte kosten, en kunnen ze dan ook de nu lopende procedure bij het incassobureau stoppen.
Hi b3nissa,

Ik heb nog geen bericht van je ontvangen. Als je mij alsnog een privébericht wilt sturen, dan kijk ik graag met je mee tijdens mijn volgende dienst. :)

Als je helemaal geen gebruik gemaakt hebt van je kaart/abonnement, dan kan je via de klantenservice wel vergoeding krijgen voor gemaakte kosten, en kunnen ze dan ook de nu lopende procedure bij het incassobureau stoppen.

Bovenstaande quote van Robert B is niet correct, aangezien er duidelijk wordt aangegeven dat het abonnement gedeactiveerd dient te worden. De niet-gedeactiveerde abonnementskosten worden dus niet standaard vergoed, ook al is het abonnement niet gebruikt.
Ik heb inmiddels contact via een privébericht met b3nissa.

Reageer