Afgelopen maandag kreeg ik een mail van NS dat mijn ov kaart op 12 juli verloopt. Of ik een foto wilde uploaden voor het aanmaken van nieuwe kaart. Mijn abonnement zou automatisch erop worden gezet. Nu wil ik mijn abonnement veranderen. Van trajectvrij naar flex dal voordeel. Beide op rekening. Kan dit of is het beter om te wachten tot ik mijn nieuwe kaart krijg? Wat vreemd was op de kaart zelf staat dat hij pas 1 september verloopt. Nummer klopte.
abonnement veranderen terwijl kaart vernieuwd wordt
Beste antwoord door Momo
Ook na het opsturen van je pasfoto (dat zal voor 12 juli moeten, je kaart is gewoon geldig tot de datum diet er op staat) kan je gewoon nog van abonnement wisselen.
Het ligt aan het moment waarop de kaartvernieuwing daadwerkelijk in gang gezet wordt (meestal 6 weken voor de einddatum) wat er overgezet wordt op de nieuwe kaart.
Ik zou het veiligheidshalve houden op 7 weken voor de verloopdatum of de uiterste datum waarop NS aangeeft dat je je foto kunt uploaden (waarvan dus foutief is aangegeven dat dat de datum is waarop de kaart verloopt). Want je weet niet precies wanneer NS de gegevens doorstuurt naar Translink, dat zal ergens tussen 6 en 7 weken voor de verloopdatum zijn.
Bij mijn kaartvernieuwing in 2019 (waar ik overigens geen foto hoefde te uploaden omdat ik eerder toestemming had gegeven omde foto die NS al had te hergebruiken) stond in mijn account bij OV-chipkaart aangegeven dat de kaartvernieuwing 7 weken voor de verloopdatum was gestart. Je kunt dus ook wat de status van je kaart bij OV-chipkaart aangeeft, is dat dat de kaartvernieuwing is gestart dan kan het niet meer.
Maar goed, dit speelt niet bij TS aangezien het om een wijziging binnen Flex gaat en er niets van de kaart verwijderd of opgehaald hoeft te worden bij een automaat.
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.