beantwoord

Abonnement voor reiziger uit België

• 28 juni 2018
  • 5 reacties
  • 136 Bekeken

Kun je als bejaarde die in België woont een ov chipkaart met korting voor het openbaar vervoer kopen?
icon

Beste antwoord door GroeneRuiter 29 juni 2018, 12:16

Als kleine aanvulling, bij een persoonlijke OV-chipkaart wordt bij een 65+-er automatisch 34% leeftijdskorting toegekend in bus, tram en metro.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 5
Badge
Er van uit gaande dat de informatie in dit topic nog actueel is:

• U moet eerst een ov-chipkaart bestellen via deze website (Daar kunt u betalen met Paypal, bij NS kunt u alleen betalen met iDeal)
  • Vervolgens belt u met de klantenservice om een abonnement te bestellen (of via Twitter of Facebook)
NS heeft geen specifieke abonnementen alleen voor ouderen. Wel kunt u een dalvoordeel (40% korting in de daluren) aanschaffen voor 50 euro per jaar, waarbij 60 plussers voor 24,50 extra op 7 dagen per jaar naar keuze vrij kunt reizen. Deze Keuzedagen zijn speciaal voor de 60-plussers.

Maar correct me if I'm wrong.
Reputatie 5
Badge
Als kleine aanvulling, bij een persoonlijke OV-chipkaart wordt bij een 65+-er automatisch 34% leeftijdskorting toegekend in bus, tram en metro.
Hallo Marianne België en welkom bij de NS Community.

Het is mogelijk om voor een reiziger uit België een abonnement af te sluiten. Je dient hiervoor wel al in het bezit te zijn van een persoonlijke kaart. Daarnaast kun je het abonnement alleen bestellen als je telefonisch contact met ons opneemt op 030-7515155. Onze webshop accepteert namelijk geen buitenlands adres.
Reputatie 5
Badge
Er van uit gaande dat de informatie in dit topic nog actueel is:

• U moet eerst een ov-chipkaart bestellen via deze website (Daar kunt u betalen met Paypal, bij NS kunt u alleen betalen met iDeal)
  • Vervolgens belt u met de klantenservice om een abonnement te bestellen (of via Twitter of Facebook)
NS heeft geen specifieke abonnementen alleen voor ouderen. Wel kunt u een dalvoordeel (40% korting in de daluren) aanschaffen voor 50 euro per jaar, waarbij 60 plussers voor 24,50 extra op 7 dagen per jaar naar keuze vrij kunt reizen. Deze Keuzedagen zijn speciaal voor de 60-plussers.

Maar correct me if I'm wrong.

Kleine aanvulling, ik had de website van OV-chipkaart niet vermeld:

Hier: https://www.ov-chipkaart.nl/ov-chip-kopen/persoonlijke-ov-chipkaart-aanvragen.htm kunt U, ook vanuit België, Duitsland en Luxemburg een persoonlijke OV-chipkaart aan te schaffen. Zodra U die heeft kunt U de route volgen zoals geschetst door @Jouke NS
Beste allemaal die gereageerd hebben op mijn vraag, hartelijk bedankt voor jullie reactie.

Ik ga die ov chipkaart zeker bestellen. Fijne dag gewenst,

Marianne België

Reageer