beantwoord

Actieve pasfoto

• 5 juni 2015
  • 3 reacties
  • 431 Bekeken

In de discussie over de verlenging van de OV-chipkaart komt het begrip "actieve pasfoto" naar voren. Wat is de definitie van een actieve pasfoto? Hoe kan je weten of je pasfoto nog actief is? Na hoeveel jaar wordt een actieve pasfoto passief? En wat kan je er aan doen om je pasfoto zo actief mogelijk te houden?
icon

Beste antwoord door Thijs2 5 juni 2015, 16:05

Wanneer je OV-chipkaart bijna verloopt zul je een brief krijgen van de klantenservice OV-chipkaart. In die brief zit of je nieuwe OV-chipkaart of het verzoek een nieuwe pasfoto te verzorgen. In dat geval is je pasfoto dus niet meer actief. Dit kan onder meer gebeuren als de foto al erg oud is. Voor specifieke eisen aan de foto verzoek ik je een vraag te stellen aan de klantenservice OV-chipkaart.
Bekijk origineel

3 reacties

Wanneer je OV-chipkaart bijna verloopt zul je een brief krijgen van de klantenservice OV-chipkaart. In die brief zit of je nieuwe OV-chipkaart of het verzoek een nieuwe pasfoto te verzorgen. In dat geval is je pasfoto dus niet meer actief. Dit kan onder meer gebeuren als de foto al erg oud is. Voor specifieke eisen aan de foto verzoek ik je een vraag te stellen aan de klantenservice OV-chipkaart.
De specifieke eisen van een pasfoto ken ik. Interessanter voor mij is de vraag hoe lang een pasfoto meegaat om actief genoemd te kunnen worden.
Thijs, ik vind dat je je er nu wel heel gemakkelijk van af maakt. Veel klanten bestellen een nieuwe OV-chipkaart bij de NS, uploaden daartoe een pasfoto bij de NS en verwachten ook weer een nieuwe kaart van de NS.
Het is prima dat jullie het fabriceren van die kaarten aan een dochterbedrijf uitbesteden, maar dat is natuurlijk nog geen reden om reizigers die uitsluitend een klantrelatie met de NS hebben dan maar naar jullie leverancier door te verwijzen.

Reageer