beantwoord

Afschrijving

• 15 oktober 2019
  • 4 reacties
  • 99 Bekeken

Gisteren is er een bedrag van 15,40 van mijn rekening afgeschreven.

Dit is gelijk aan 4 ritjes op de OV-fiets.

Nu heb ik echter een maand geleden een account aangemaakt met mijn studenten-OV, dus als het goed is zou dit moeten vallen onder mijn studentenabonnement.

Ik weet niet goed bij wie ik dit moet melden, dus daarom via deze weg.

Ik heb het bedrag teruggevorderd en ik wil graag dit probleem verhelpen.

icon

Beste antwoord door Momo 15 oktober 2019, 18:43

De kosten van OV-fiets vallen niet onder het studenten reisproduct, alleen de reizen met trein, bus, tram, metro. De huur van OV-fiets moet je zelf betalen.

https://www.studentenreisproduct.nl/veelgestelde-vragen/ov-fiets/

En niet heel slim om het bedrag terug te boeken. Ook als het iets niet terecht is gefactuurd moet je dit eerst betalen, contact opnemen met NS. En als dan achteraf blijkt dat iets ten onrechte is gefactureerd wordt dit weer terug betaald.

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +3

De kosten van OV-fiets vallen niet onder het studenten reisproduct, alleen de reizen met trein, bus, tram, metro. De huur van OV-fiets moet je zelf betalen.

https://www.studentenreisproduct.nl/veelgestelde-vragen/ov-fiets/

En niet heel slim om het bedrag terug te boeken. Ook als het iets niet terecht is gefactuurd moet je dit eerst betalen, contact opnemen met NS. En als dan achteraf blijkt dat iets ten onrechte is gefactureerd wordt dit weer terug betaald.

Badge +3

Het OV-fiets abonnement is gratis, dus als dat bij een studentenreisproduct inbegrepen is (net als bij NS Flex) dan zal dat wel.

Hiermee kan je voor € 3,85 per 24 uur (of deel daarvan) fietsen huren. Zonder OV-fiets abonnement/product géén fiets.

Dat het nog steeds ‘abonnement’ heet komt omdat het vroeger €10 per jaar kostte, en je dan ook voor een bedrag per dag (ik meen € 3,25) fietsen kon huren. In feite is het nu niets anders meer dan een koppeling tussen je ov-chipkaartnummer en je IBAN voor de incasso.

Reputatie 7
Badge +3

Het OV-fiets abonnement is niet inbegrepen bij het studentenreisproduct, dat moet je apart afsluiten, zoals ook bij de eerder gegeven link staat.

Voor de OV-fiets sluit je apart een abonnement (€0,01 per jaar). De huurkosten van de fiets worden rechtstreeks van een bankrekening geïncasseerd. Dit alles staat geheel los  van het studentenreisproduct.

Het abonnement zelf is in principe gratis, je moet alleen €0.01 per jaar betalen ter verificatie.

Badge +3

Helder, had over de link heen gelezen.

Reageer