beantwoord

Afwijziging restitutie?

• 5 augustus 2015
  • 7 reacties
  • 215 Bekeken

Afgelopen zaterdag ben ik tussen Groningen en Assen vergeten uit te checken. Ik heb op Mijn NS dit aangegeven en restitutie aangevraagd. Er was duidelijk aangegeven in mijn reishistorie dat ik niet uitgecheckt had en dat er daarom €10 was afgeschreven. Dit is de eerste keer dat ik dit vergeten ben dit jaar, dus ik kan nog gewoon geld terugvragen.
Echter kreeg ik maandag een email dat dit verzoek is afgewezen: "omdat er derhalve geen sprake is van een ontbrekende check in/uit, kunnen wij niet ingaan op uw verzoek tot restitutie." Dit is dus niet correct. Hoe kan dit? En hoe kan ik toch nog het verschil terug krijgen?
icon

Beste antwoord door Sivan NS 21 augustus 2015, 15:42

Ik heb nog geen bericht gehad van Jorien. Daarom post ik alvast een algemeen antwoord.

Wanneer je verzoek is afgewezen, kun je een bezwaar indienen. Dit kun je telefonisch doen via 030-751 51 55 (lokaal tarief), maar ook per e-mail of brief.
Bekijk origineel

7 reacties

Afwijziging moet uiteraard afwijzing zijn... ahum 😑
Bent u daadwerkelijk vergeten uit te checken of stond dit alleen aangegeven in Mijn NS toen de reisgegevens nog niet volledig beschikbaar waren?
Nee, daadwerkelijk vergeten uit te checken. Dus dit komt overeen met wat er in Mijn Reishistorie staat. Ik snap daarom ook niet waarom hij zegt dat er geen sprake is van ontbrekende check-out. Ik ben dat namelijk dus echt vergeten.
Goedemorgen Jorien en welkom op het forum! Je mag mij een privébericht sturen met daarin je kaartnummer (en claimnummer, als je dit hebt). Dit doe je door op mijn naam te klikken en Stuur bericht te kiezen. Dan kijk ik graag even met je mee!
Ik heb nog geen bericht gehad van Jorien. Daarom post ik alvast een algemeen antwoord.

Wanneer je verzoek is afgewezen, kun je een bezwaar indienen. Dit kun je telefonisch doen via 030-751 51 55 (lokaal tarief), maar ook per e-mail of brief.
Reputatie 1
Badge
Terzijde:
Reishistorie wordt in principe(als het al lukt) bijgewerkt in de nacht erna. Dit lijkt (nav vele reacties hier) juist in het weekend nogal eens niet goed te gaan.
Je kan het wel direct checken door je kaart bij een NS-automaat te houden en ''tonen transacties'' aan te klikken. En hele goede rekenaars kunnen het wel aan het restsaldo zien.
Je haalt twee dingen door elkaar, srt. Wat 's nachts wordt bijgewerkt, maar in het weekend dikwijls niet, zijn de gegevens van de bestellingen van reisproducten die men via de NS-website doet. Een incheck- of uitcheckhandeling wordt ergens binnen 24 uur na die handeling bijgewerkt. Die gegevens komen niet tegelijkertijd en soms zelfs in de verkeerde volgorde beschikbaar in mijnNS. NS vindt het leuk om bij het binnenkomen van een check-in waar nog geen bijbehorende check-uit van bekend is, hun klanten te misleiden door te vermelden dat men is vergeten uit te checken, ook al zijn de 24 uur nog niet om.

Reageer