beantwoord

Als ik incheck om 18:25, betaal ik dan vol tarief of reis ik met korting?

• 29 maart 2014
  • 10 reacties
  • 6125 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie
als ik met daluren wil reizen en ik stap om 18:25 uur in geldt dan het volle tarief voor de hele reis of alleen de eerste 5 minuten of tot het eerst volgende station?
icon

Beste antwoord door Dennis 29 maart 2014, 14:10

Ja, vanaf 18.25 uur kan je inchecken voor de daluren, dus als de trein om 18.25 uur vertrekt haal je het net niet. Als je verderop ergens uit- en weer incheckt krijg je van daar af korting.
Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 6
Badge +2
Ja, vanaf 18.25 uur kan je inchecken voor de daluren, dus als de trein om 18.25 uur vertrekt haal je het net niet. Als je verderop ergens uit- en weer incheckt krijg je van daar af korting.
Hallo JoopR, welkom op het NS Serviceforum! Ik heb je titel ingekort en verplaatst naar "OV-Chipkaart", zodat het topic voor iedereen goed vindbaar wordt. Het antwoord van Dennis klopt hier: als je na 18:25 incheckt, reis je (als je een abonnement hebt die korting biedt) met korting in de daluren. Op deze manier bieden we je de mogelijkheid om de trein van bv exact 18:30 te halen.

Groet,
Stephan
Hallo JoopR, welkom op het NS Serviceforum! Ik heb je titel ingekort en verplaatst naar "OV-Chipkaart", zodat het topic voor iedereen goed vindbaar wordt. Het antwoord van Dennis klopt hier: als je na 18:25 incheckt, reis je (als je een abonnement hebt die korting biedt) met korting in de daluren. Op deze manier bieden we je de mogelijkheid om de trein van bv exact 18:30 te halen.

Groet,
Stephan

En tijdens controle controleren wij op een geldige check-in, dus mocht je zelfs een trein halen om 18.29 krijg je daar geen problemen mee. 😃
Dank voor de gegeven antwoorden. het is mij nu geheel duidelijk.
Hallo @NS Community
Is het bovenstaande antwoord nog van toepassing. Ik hoor namelijk verschillende dingen in mijn persoonlijke omgeving over het ontvangen van korting bij het inchecken na or voor 18:30.
Bovenstaande klopt nog steeds, om 18.25 uur inchecken is het begin van de kortingsperiode, tenzij er sprake is van een overstap van de ene naar de andere vervoerder. Bv dus in de spits reizen met Arriva zorgt voor een overstap in het spitstarief.
Bedankt voor het gegeven antwoord, Loes.
Bovenstaande klopt nog steeds, om 18.25 uur inchecken is het begin van de kortingsperiode, tenzij er sprake is van een overstap van de ene naar de andere vervoerder. Bv dus in de spits reizen met Arriva zorgt voor een overstap in het spitstarief.

Bedankt voor het antwoord @Loes! Heel fijn 🙂
Reputatie 7
Badge +2
Bij na 18.25 inchecken geldt het kortingstarief, maar je krijgt geen korting meer als je in de spits incheckt en tussendoor uitcheckt en weer incheckt. Tussen uitcheck en incheck moet nu 35 minuten zitten om met korting verder te kunnen reizen.
Badge +3
Bij Flex geldt het tijdstip van de eerste incheck voor de hele reis (plus 5 minuten marge voor de eerste incheck, dus als het paaltje of poortje 18:25 aangeeft is dat prima).

Bij klassieke abonnementen wordt bij een overstap naar een andere vervoerder het dan geldende tarief berekend.

Nogal een verschil, als je vóór 18:25 al een deel van je reis gemaakt hebt!

Reageer