beantwoord

Amsterdam CS

• 14 juni 2015
  • 4 reacties
  • 209 Bekeken

Om naar het nieuwe busplatform te lopen moet je s avonds tegenwoordig in en uit checken bij amsterdam cs. Er zijn hiervoor speciaal nieuwe poortjes neergezet, ik moest er zelfs mn kaart speciaal extra voor opladen, ondanks dat ik geen gebruik maak van de NS, ik wil alleen naar de andere kant van t station, naar mn bushalte.
Maar mn pas opgehoogte saldo (€20) was meteen weer verdwenen na het in en meteen uitchecken op amsterdam cs. Is er een mogelijkheid om dit onterecht afgeboekte saldo terug te krijgen? Tis geen persoonlijke kaart, maar een anonieme chipknip.
icon

Beste antwoord door Sumber Alam 14 juni 2015, 12:30

Dat klopt. Ik nam vroeger weleens de nachttrein toen al was alles afgesloten. Voor nu als je incheckt en binnen een halve minuut a 1 minuut weer uitcheckt, dan word er namelijk geen saldo van je ov chipkaart afgeschreven. Je kunt bij de NS servicebalie of misschien bij de NS Klantenservice jouw verhaal kwijt. In dat geval kan de NS jou een coulance aanbieden.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 4
Badge
Ja ik ben me bewust van het systeem, en die poortvrije passage is rond 1uur s nachts volgens mij niet geopend.

Klopt, de passage gaat vreemd genoeg om 22.00 al dicht.
Dat klopt. Ik nam vroeger weleens de nachttrein toen al was alles afgesloten. Voor nu als je incheckt en binnen een halve minuut a 1 minuut weer uitcheckt, dan word er namelijk geen saldo van je ov chipkaart afgeschreven. Je kunt bij de NS servicebalie of misschien bij de NS Klantenservice jouw verhaal kwijt. In dat geval kan de NS jou een coulance aanbieden.
Ja ik ben me bewust van het systeem, en die poortvrije passage is rond 1uur s nachts volgens mij niet geopend.
Reputatie 4
Badge
Wanneer het saldo verdwenen is heb je niet in- en uitgecheckt. Wanneer je binnen een uur incheckt en weer uitcheckt wordt de volledige borg weer terug gestort en ik zie geen reden waarom dat in Amsterdam niet zou werken. Pas bij openstaande poortjes wel op dat er een incheckzijde en een uitcheckzijde is.

Daarnaast is in Amsterdam sinds een paar weken de eerste poortvrije passage geopend, je vindt die tussen de midden- en westtunnel.

Reageer