beantwoord

Anonieme abonnement en met korting reizen

• 6 juni 2018
  • 3 reacties
  • 139 Bekeken

Hallo,

Geen idee of deze vraag ooit een keer eerder gesteld is maar ik plaats hem gewoon.

Op de ns site kan je verschillende abonnementen nemen. Zo kan je deze op jaar basis nemen waarvoor je een persoonlijke ov kaart nodig heb. Tot zover is dat helder en geen speld tussen te krijgen. Wat ik dan niet sna0 is dat wanneer je een dalvrij abonnement neemt voor een maand, gelijk betaald met iDEAL, je deze ook verplicht bent deze op een persoonlijke pas te zetten. Waarom is dat een verplichting? Ik betaal de ns geld voor een korting voor een maand, reken gelijk voor die maand af, en alsnog moet dat op een persoonlijke pas. Waarom zou dat niet op een anonieme kunnen? Dit kan de ns veel meer geld opleveren. Denk aan toeristen die een week in Nederland zijn en zo'n abbo afsluiten.

Ik ben benieuwd wat de reden hier toe is.
icon

Beste antwoord door Momo 6 juni 2018, 08:37

Een abonnement is persoonsgebonden. Wanneer dit op een anonieme OV-chipkaart zou staan dan kunnen andere personen dit ook gebruiken.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Een abonnement is persoonsgebonden. Wanneer dit op een anonieme OV-chipkaart zou staan dan kunnen andere personen dit ook gebruiken.
Maar zou dat wat uitmaken? Als je via iDEAL betaald hoef je ook geen persoonsgegevens in te vullen. En zelf zie ik het niet als een abonnement maar meer als een kortingvoucher die je koopt. Dus blijf hey raar vindne
Reputatie 7
Badge +4
U mag het raar vinden en het zien zoals u wilt, maar natuurlijk maakt het wel uit. Dan zou je één abonnement kunnen kopen dat korting geeft of gratis reizen en in principe wordt het aantal mensen dat er gebruik van kan maken onbeperkt. Het hele gezin op één kortingkaart kunt u echt vergeten. De hele buurt en alle gezinsleden op mijn Dalvrij zou best aantrekkelijk zijn. maar zo werkt het dus niet.
Er zijn zwartrijders die zo 'redeneren', zo van 'er is voor betaald, dus het maakt niet uit dat ik er mee reis, ook al is het de persoonlijke chipkaart van een ander'.
Zo werkt het dus echt niet. Reizen met een anonieme kaart is altijd tegen vol tarief. Met korting reizen kan, maar alleen met een abonnement op een persoonlijke chipkaart.
NS zal dit absoluut niet veranderen.

Uw persoonsgegevens staan al vast als u bij iDeal betaalt, u hoeft niks meer in te vullen, dat is bij aanmelding al gedaan, maar het is volledig helder waar het geld vandaan komt.

Een abonnement op een anonieme kaart is er dus niet en komt er ook niet.

Reageer