beantwoord

Anonieme kaart omzetten naar persoonlijke kaart

  • 8 September 2014
  • 15 reacties
  • 15662 Bekeken

Ik moet voor mijn studenten ov een persoonlijke ov kaart hebben. Nu heb ik een anonieme kaart.
Is het mogelijk om het om te zetten en hoe doe ik dat? Zo niet moet ik dan weer 7.50 betalen voor een persoonlijke ov kaart of is daar een regeling voor...

Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door Hendrik 8 September 2014, 11:48

Bekijk origineel

15 reacties

Badge
Het is niet mogelijk om een anonieme kaart om te zetten naar een persoonlijke. Er zit niets anders op dan een persoonlijke ov-chipkaart te kopen. Daar is geen regeling voor.
ah balen! ok nou in ieder geval heel erg bedankt!
Beste zoe-luijk,

Welkom op het NS serviceforum. Ik heb het antwoord van Hendrik, als beste antwoord gemarkeerd. Je zou bij DUO nog even kunnen navragen of je een nieuwe persoonlijke OV-chipkaart nodig hebt, of dat zij een nieuwe kaart naar je verzenden.

Ps. Ik heb je vraag verplaatst naar het topic 'OV-chipkaart'.
Badge +3
DUO verstuurt al jaren geen persoonlijke kaarten meer. Studenten moeten zelf zorgen voor een persoonlijke OV-chipkaart.
Het is niet mogelijk om een anonieme kaart om te zetten naar een persoonlijke. Er zit niets anders op dan een persoonlijke ov-chipkaart te kopen. Daar is geen regeling voor.

Kan je dan die anonieme kaart weer inleveren en een persoonlijke kopen? (Anders moet je nòg een keer 7,50 betalen)
Badge
Het is niet mogelijk om een anonieme kaart om te zetten naar een persoonlijke. Er zit niets anders op dan een persoonlijke ov-chipkaart te kopen. Daar is geen regeling voor.

Kan je dan die anonieme kaart weer inleveren en een persoonlijke kopen? (Anders moet je nòg een keer 7,50 betalen)


Dat is ook niet mogelijk. Je dient opnieuw een persoonlijke OV-chipkaart te kopen. Inleveren en/of ruilen voor een persoonlijk OV-chipkaart kan dus niet.
Reputatie 7
Badge +4
Het is niet mogelijk om een anonieme kaart om te zetten naar een persoonlijke. Er zit niets anders op dan een persoonlijke ov-chipkaart te kopen. Daar is geen regeling voor.

Kan je dan die anonieme kaart weer inleveren en een persoonlijke kopen? (Anders moet je nòg een keer 7,50 betalen)


Als je een abonnement koopt waarbij een persoonlijke chipkaart altijd nodig is, is het bij de prijs inbegrepen en hoef je geen 7,50 te betalen. Eventueel kun je je anonieme kaart verkopen aan een ander, dat mag. Het kan ook geen kwaad hem te bewaren voor incidenten of als je eens iemand mee wil nemen die geen kaart heeft.
Stinkt naar zakkenvullerij
Reputatie 7
Badge +4
Als je reist met het openbaar vervoer, dan heb je in Nederland meestal een ov-chipkaart nodig, die je zelf moet kopen. Dat is een besluit van de regering geweest, op basis van instemming van de volksvertegenwoordiging. We hebben ons aan een dergelijke wet te houden.

Natuurlijk kun je geen abonnement op een anonieme chipkaart zetten. Dan zou iedereen er mee kunnen reizen. Inderdaad, dan worden er pas zakken gevuld. Een persoonlijke chipkaart is dus noodzakelijk en de prijs daarvan is inbegrepen bij een abonnement.

Wat NS doet is bij een abonnement de chipkaart gratis mee te leveren. Als het zakkenvullerij is, dan wordt jouw zak met €7,50 gevuld.

Als u 'geen zakken wilt vullen' kunt u zonder ov-chipkaart reizen tegen het normale tarief door een e-ticket te kopen.

Ongefundeerde en niet-beargumenteerde beschuldigingen, die zelfs nog ernstig zijn, kunnen ook stinken. Als u ergens voor moet betalen, impliceert dat geen oplichting door de ander.
Het feit dat de reiziger gedwongen wordt om 7,50 te betalen voor een kaart die een paar eurocent kost om te produceren is zakkenvullerij.
Het feit dat deze kaart na 5 jaar vervangen moet worden terwijl hij het nog prima doet is zakkenvullerij.
Het feit dat deze kaart dan weer €7,50 kost is zakkenvullerij.
Het feit dat ik mijn anonieme kaart niet eenvoudig kan aanmelden als persoonlijke kaart is zakkenvullerij.
Het feit dat het restbedrag niet eenvoudig aan het apparaat kan worden overgeboekt is zakkenvullerij.
Het feit dat voor een papieren kaartje €1 euro extra betaald moet worden is zakkenvullerij.
Een beetje of topic, maar de tarieven van de NS: Zakkenvullerij, met mijn auto rijdt ik vele malen goedkoper.
Ik hoop dat dit voldoende argumentatie voor u is Thom, maar elke Nederlander die een beetje maatschappelijk bewust is had deze niet nodig om dit te bedenken en om te weten dat ik gelijk heb!
Reputatie 7
Badge +3
Dat die kaart € 7,50 kost heb ik nog niet zoveel moeite mee.
Dat je 'm sowieso na 5 jaar moet vervangen vind ik ook de grootste onzin en zakkenvullerij.
Dat je bij een defecte kaart een vervangende aan kunt vragen voor € 11 slaat ook nergens op.
De andere zaken heb ik eerlijk gezegd niet zo heel veel problemen mee.

Maar volgens mij ligt dit allemaal meer aan TLS dan aan NS.
Reputatie 7
Badge +3
Rover heeft voor de Consumentenbond op rijtje gezet waar er met chipkaarten gewerkt wordt en wat de kosten zijn. Nederland is verreweg het duurste en heeft de meest klantonvriendelijke voorwaarden. De keuze van TLS om de kaarten maar 5 jaar geldig te laten zijn is totale onzin. En dat de kosten voor een vervangende kaart hoger zijn dan voor een nieuwe kan ook niemand rechtvaardigen.

Als grootaandeelhouder van TLS doet NS niet erg veel om de kosten voor de consument te drukken.
De aandeelhouders van TLS zijn NS (68,8%), GVB (12,5%), RET (12,5%) en HTM (6,25%).

https://www.consumentenbond.nl/acties/ov-chip-kosten/
Tnx iMark, die was ik helemaal vergeten.
Het feit dat je moet betalen (€2) om je eigen geld terug te krijgen is zakkenvullerij.
Reputatie 6
Badge +1
Mijn auto is per km een stuk duurder dan de trein (met korting of actiekaartje). En de trein kost geen tientallen euro's aan variabele kosten plus nog afschrijving voor je er ook maar een kilometer mee gereden hebt...
Je maakt ook nog andere kosten. Een auto brengt je van thuis naar je eindbestemming bv, een trein niet. Die reizen kan je er ook nog bijrekenen bv.

Maar Roo en iMark hebben natuurlijk wel valide punten, de OV chipkaart is verreweg de duurste OV Chipkaart ter wereld. Daar kan je best je vraagtekens bij zetten.

Reageer