beantwoord

Anonieme ov chip kaart 1e klasse en Dagkaarten Blokker

• 29 december 2014
  • 4 reacties
  • 979 Bekeken

Ik heb een vraag over de anonieme ov chip kaart. Is het wel mogelijk om met je anonieme ov chip kaart 1e klasse te reizen? Volgens mij zijn die anonieme alleen geldig voor de 2e klasse. Iemand vroeg het laatst aan mij, ik twijfel. Zelf heb ik een Dal Voordeel 1e klasse abonnement. En binnenkort kun je bij Blokker een NS dagkaart kopen vanaf 5 januari 2015. Hoe zit het daarmee? Kan je ├╝berhaupt van klasse kiezen, dus zowel de anonieme als dagkaart Blokker?
icon

Beste antwoord door Anonymous 29 december 2014, 23:02

Wanneer je met je anonieme OV-chipkaart tijdens het activeren van 'Reizen op saldo bij NS' voor 1e klasse opteert, kun je gewoon in de 1e klasse reizen.

Met een kaartje van Blokker kun je geen eerste klasse reizen. Ook is het (voor zover ik kan verzinnen) niet mogelijk om daarbij een overgang naar de eerste klasse te kopen.
Bekijk origineel

4 reacties

Wanneer je met je anonieme OV-chipkaart tijdens het activeren van 'Reizen op saldo bij NS' voor 1e klasse opteert, kun je gewoon in de 1e klasse reizen.

Met een kaartje van Blokker kun je geen eerste klasse reizen. Ook is het (voor zover ik kan verzinnen) niet mogelijk om daarbij een overgang naar de eerste klasse te kopen.
De Luchtmacht bedankt voor je antwoord.
Reputatie 1
Bij de dagkaart Blokker kan je inderdaad geen klassewissel doen.
Bij een anonieme kaart die op tweede klas staat kan je bij de kaartautomaat een klassewissel doen, permanent
of voor 24 uur.
Hallo Intercitydirect31910,

Het antwoord van De luchtmacht is juist. Voor een anonieme OV-chipkaart kan je ook een permanente klassewissel of een klassewissel voor 24uur aanvragen bij de kaartautomaat. Voor een Blokker Dagkaart is het niet mogelijk om een klassewissel aan te vragen.

Groet,
Marjan

Reageer