beantwoord

anonieme OV chip kaart: balans checken?

• 20 mei 2016
  • 2 reacties
  • 893 Bekeken

is het mogelijk om via Mijn NS je balans te checken op je anonieme Chip kaart? Mijn kaart is ingevoerd onder Mijn Producten, maar ik kan deze functie nergens vinden.
icon

Beste antwoord door Minke NS 20 mei 2016, 18:22

Hoi Rem2GO, welkom op het NS serviceforum.

Je kunt een Anonieme Ov-chipkaart koppelen aan jouw MijnNS account, maar het saldo zal niet getoond worden. Dit komt omdat we er nooit zeker van kunnen zijn of wij op de hoogte zijn van het juiste saldo, omdat we geen beheerder zijn van de OV-chipkaart. NS is slechts één vervoerder binnen Nederland die reizigers gebruik laten maken van de OV-chipkaart. De klantenservice van OV-chipkaart is de beheerder. Via deze site kun je een account aanmaken om jouw saldo te checken.
Bekijk origineel

2 reacties

Badge +3
Volgens mij is nu juist het idee van een anonieme kaart dat die niet gekoppeld is aan een account. :-)

Maar goed, het blijkt wel te moeten kunnen:
https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/activeer-anonieme-ovkaart-zodat-mijn-reizen-uitprinten-declareren-5781

Wij hebben een anonieme kaart voor gasten. Ik check het saldo wel eens bij de gele automaat in de supermarkt.
Hoi Rem2GO, welkom op het NS serviceforum.

Je kunt een Anonieme Ov-chipkaart koppelen aan jouw MijnNS account, maar het saldo zal niet getoond worden. Dit komt omdat we er nooit zeker van kunnen zijn of wij op de hoogte zijn van het juiste saldo, omdat we geen beheerder zijn van de OV-chipkaart. NS is slechts één vervoerder binnen Nederland die reizigers gebruik laten maken van de OV-chipkaart. De klantenservice van OV-chipkaart is de beheerder. Via deze site kun je een account aanmaken om jouw saldo te checken.

Reageer