beantwoord

Anonieme ov-chipkaart

• 22 november 2015
  • 4 reacties
  • 549 Bekeken

Ik heb onlangs een anonieme extra chipkaart gekocht bij N.S. Kan ik daarmee ook op trams, bussen, enz. reizen? Zoja, hoe laat ik daar geld op? En als ik iemand meeneem, ik reis dan zelf op mijn eigen ov chipkaart, dan kan ik voor hem een meereiskaartje met 40% korting opladen op die anonieme chipkaart?
icon

Beste antwoord door Tochjo 22 november 2015, 12:50

Ja, door saldo te laden op een anonieme OV-chipkaart kunt u de kaart gebruiken om met bus, tram en metro te reizen. Saldo laden gaat op dezelfde manier als bij persoonlijke OV-chipkaarten, en kan bijvoorbeeld bij kaartautomaten van NS gedaan worden. Zie dit filmpje voor een demonstratie.

Als u iemand wilt meenemen met Samenreiskorting, dan reist u met de persoonlijke OV-chipkaart waar uw abonnement op staat. Uw medereiziger kan dan reizen met de anonieme OV-chipkaart door daar het product Samenreiskorting op te laden, evenals voldoende saldo. Uw medereiziger checkt daarna gewoon in en uit; bij het uitchecken zal de ritprijs met korting in rekening worden gebracht. Zie www.ns.nl/samenreiskorting voor meer informatie.
Bekijk origineel

4 reacties

Badge +3
Ja, door saldo te laden op een anonieme OV-chipkaart kunt u de kaart gebruiken om met bus, tram en metro te reizen. Saldo laden gaat op dezelfde manier als bij persoonlijke OV-chipkaarten, en kan bijvoorbeeld bij kaartautomaten van NS gedaan worden. Zie dit filmpje voor een demonstratie.

Als u iemand wilt meenemen met Samenreiskorting, dan reist u met de persoonlijke OV-chipkaart waar uw abonnement op staat. Uw medereiziger kan dan reizen met de anonieme OV-chipkaart door daar het product Samenreiskorting op te laden, evenals voldoende saldo. Uw medereiziger checkt daarna gewoon in en uit; bij het uitchecken zal de ritprijs met korting in rekening worden gebracht. Zie www.ns.nl/samenreiskorting voor meer informatie.
Mijn eigen ov chipkaart wordt automatisch opgeladen, ik weet dus niet meer hoe het werkt. Moet de anonieme chipkaart beslist worden opgeladen bij een apparaat op een n.s. station of kan het ook met een apparaat bij bijvoorbeeld Albert Heijn of Cigo?
Badge +3
Een anonieme OV-chipkaart kan bij elk oplaadpunt worden opgeladen, ook bij de oplaadpunten bij bijvoorbeeld Albert Heijn of Cigo
Dankjewel

Reageer