beantwoord

Automatisch opladen doet het niet

Ik wilde vorige week met de trein reizen en wilde mijn ov chipkaart inchecken alleen toen zei hij dat het niet kon.
Toen ben ik naar het oplaadpunt geweest en daar zei hij dat er 0 euro op stond terwijl ik hem op automatisch opladen op 20 euro heb staan..
Weet iemand misschien hoe dit kan?
Mvg Frederieke
icon

Beste antwoord door Thijs2 8 juni 2015, 08:46

Volgens deze pagina zou je automatisch opladen nog op je kaart moeten zetten bij een kaartautomaat. Had je dit al gedaan?
Bekijk origineel

11 reacties

Badge +3
In de demonstratie ziet u na het laten uitlezen van de kaart ook de knop Ophalen bestelling, met de opmerking dat eerst te doen. Ik raad u aan dat ook te doen; mocht het zo zijn dat het automatisch opladen nog op de kaart gezet moet worden, dan doet u dat daarmee. Als u beide stappen (ophalen bestelling en laden reizen op saldo bij NS) hebt voltooid, dan moet het zeker werken.
Nee ik ben nog niet naar een kaartautomaat geweest maar ik zal de demonstratie bekijken!
Volgens deze pagina zou je automatisch opladen nog op je kaart moeten zetten bij een kaartautomaat. Had je dit al gedaan?
Badge +3
U kunt in deze demonstratie zien hoe u uw OV-chipkaart activeert voor reizen op saldo bij NS. Overigens zou dit automatisch moeten gebeuren als u bij een NS-kaartautomaat saldo op uw kaart laadt en uw kaart nog niet geactiveerd is.
Waar bij de kaartautomaat moet je dan op drukken? Want ik heb alleen euro zien staan: losse kaartjes kopen, ov chipkaart opladen en nog iets ?
Badge +3
Hebt u de kaart wel geactiveerd voor reizen op saldo bij NS? Dit kunt u doen bij een kaartautomaat. Wellicht is dat het probleem geweest.
Ik ben er niet mee bekend dat automatisch opladen direct op een nieuw-bestelde OV-chipkaart kan staan. Normaal zou u dat na ontvangst van de kaart hier aanvragen. U moet dan eerst een cent overmaken en daarna kunt u het product automatisch opladen op uw OV-chipkaart zetten bij een kaartautomaat of ander OV-chipkaart ophaalpunt (ook wel activeren genoemd).
De persoonlijke ov-chipkaart besteld met automatisch opwaarderen van 20 euro? Wat bedoelt u met activeren?
Welke stappen hebt u gezet om automatisch opladen te activeren?
Nee dit is mijn eerste persoonlijke ov-chipkaart met automatisch opladen..
Heeft automatisch opladen eerder wel gewerkt?

Reageer