beantwoord

Automatisch opladen ook stopzetten bij loket of anders?

• 4 november 2019
  • 2 reacties
  • 82 Bekeken

Zo bijna aan de lopende band vind ik allerlei pasjes en soms andere dingen die mensen verliezen. Gaat natuurlijk terug naar de eigenaar. Verlies zelf niet zo heel gauw iets maar je weet nooit. Stel dat je je pasje kwijtraakt, dan kan een ander, bij automatisch opladen, er bijna ongelimiteerd mee reizen. Voor mij reden om geen automatisch opladen te nemen. Heb zelf geen mobiel internet, waarmee ik het dan zou kunnen stopzetten. Kan je dan ook stopzetten bij het loket of op een andere manier?

icon

Beste antwoord door Tochjo 4 november 2019, 20:39

Bij verlies van een persoonlijke OV-chipkaart kan deze worden geblokkeerd. Vanaf de eerstvolgende werkdag kan er dan niet meer mee worden gereisd. De gemaakte kosten tot de blokkade ingaat worden niet vergoed.

Bekijk origineel

2 reacties

Badge +3

Bij verlies van een persoonlijke OV-chipkaart kan deze worden geblokkeerd. Vanaf de eerstvolgende werkdag kan er dan niet meer mee worden gereisd. De gemaakte kosten tot de blokkade ingaat worden niet vergoed.

Dank je voor reactie, Tochjo. Dat was eigenlijk mijn tweede vraag, die even later bij me opkwam. Goed om te weten. Alleen ben je dan wel die elf euro kwijt. Denk dat ik dan toch maar zorg dat ik aan het einde van de rit niet teveel saldo heb staan en eerst even kijk of ik m'n kaart nog terugvind.

Reageer