Automatisch Saldo laden OV-chipkaart

• 20 februari 2020
  • 5 reacties
  • 202 Bekeken

Hallo ik ben Hein en heb een probleem: ik heb mijn OV chipkaart zo ingesteld dat hij automatisch oplaadt als het saldo op is. Nu is er sinds mei 340 euro afgeschreven en op mijn ritgeschiedenis zie ik staan dat ik voor 199,10 heb gereisd. Ik betaal dus 150 euro teveel. Daar zitten 7 ritten bij waar ik teveel voor heb betaald omdat de scanner mijn uitchecken niet goed registreerde. Ik kan nog maar van 4 ritten terugvragen; de andere zijn langer dan 6 maanden geleden. Ik betaal dus 200 euro teveel. Waar kan ik terecht met mijn probleem?

iemand een tip?

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4

U kunt het beste Klantenservice contacteren, die kunnen bij uw gegevens, hier kunnen we dat niet. Als het ook met andere maatschappijen is dan NS, ga dan (ook) naar OV-chipkaart.nl

Contact opnemen met Klantenservice kan op meerdere manieren. Is het ingewikkeld, of bent u niet zo handig met sociale media, doe het dan telefonisch: Klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55, en tegen lokaal tarief. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten, druk dan op 'Chat met NS'. Het kan ook heel goed door een berichtje te sturen naar Twitter of Facebook. Deze contactmogelijkheden werken doorgaans wat sneller dan met de telefoon vanwege de wachttijden, en u kunt een eventuele bijlage meesturen.

Hallo Hawoutman en welkom bij de NS Community. 

Zoals Thom al aangeeft kun je hierover het beste contact opnemen met de Klantenservice, bij voorkeur via Chat of Sociale Media. Dan helpen we je graag snel verder!  

Badge +3

Welkom!

Als het gaat om automatisch saldo opladen (een service van TLS/OV-chipkaart)…

En reizen met NS (of andere vervoerders) met ‘gemiste’ transacties van langer dan 6 maanden geleden… “omdat de scanner mijn uitchecken niet goed registreerde” :thinking:

Dan ben ik ernstig bang dat je (veel) te laat bent, maar succes! Die 4 ritten wordt misschien ook nog een probleem (bij NS) want dat mogen er maar 3 zijn eigenlijk per kalenderhalfjaar (dus jan-jun en jul-dec).

Altijd op het uitcheckapparaat kijken wat deze voor tekst aangeeft. Veel mensen vergeten dat en lopen gewoon door zonder het apparaat te controleren.

Reputatie 5
Badge

Dit kan haast niet. Je schrijft ten eerste niet duidelijk of je vol tarief of met korting reist, bij vol tarief wordt er 20 eur borg ingehouden, met elk kortingsprodukt op de kaart slechts 10. Elke rit kost toch ook geld, tenminste 2,40 voor tot 8 KM bij vol tarief. Voor 10 eur kan je bij vol tarief ca 55/56 Km reizen. Het is zelfs zo dat hele slimme mensen die rekenen soms bewust de uitcheck ´vergeten´ (op een station met enkel paaltjes) omdat dat voordeliger uitpakt. Dus als je bij 7 ritten vergeten hebt UIT te checken, dan is in het allerergste geval de schade 140 eur, als je althans geheel niet gereist hebt. Rekening houdend met ritten op vrij korte afstand zal je aldus toch hooguit 100 eur te veel hebben betaald. Het gebeurt wel dat paaltjes/poortjes defect zijn, maar dat is toch wel uitzondering. Achtelozigheid is eerder de oorzaak in de praktijk.

Overigens is het ook zo, dat bij dat autom. bijladen het al veel eerder gebeurt dan velen denken. Als je saldo meteen NA een Incheck (waarbij er dus 20/10 afgaat) onder een bepaalde drempel komt, wordt er al bijgeladen, het komt zodoende wel voor dat je na een kort ritje bij de UItcheck meer saldo hebt dan ervoor. Kijk dat eens, als je de moeite wilt nemen, precies na op je bankrekng.

Reageer