beantwoord

Automatisch Saldo laden OV-chipkaart?

• 8 mei 2020
  • 4 reacties
  • 129 Bekeken

Hallo ik ben Hein en heb een probleem: ik heb mijn OV chipkaart zo ingesteld dat hij automatisch oplaadt als het saldo op is. Nu is er sinds mei 340 euro afgeschreven en op mijn ritgeschiedenis zie ik staan dat ik voor 199,10 heb gereisd. Ik betaal dus 150 euro teveel. Daar zitten 7 ritten bij waar ik teveel voor heb betaald omdat de scanner mijn uitchecken niet goed registreerde. Ik kan nog maar van 4 ritten terugvragen; de andere zijn langer dan 6 maanden geleden. Ik betaal dus 200 euro teveel. Waar kan ik terecht met mijn probleem?

iemand een tip?

icon

Beste antwoord door Danny NS 8 mei 2020, 14:33

Hoi AntionioFinn, welkom bij de NS Community!

Hiervoor kan je onze klantenservice contacten, zij helpen je graag verder!

Bekijk origineel

4 reacties

Hoi AntionioFinn, welkom bij de NS Community!

Hiervoor kan je onze klantenservice contacten, zij helpen je graag verder!

Reputatie 1

Heel goed punt. Daarom gebruik ik ook geen automatisch afschrijven.

En ik raad ook aan iedereen aan om zijn reis geschiedenis te checken tegenover wat je betaald.

IK durf erom te wedden dat je er in 9 van de 10 keer geld mee wint. Nou je wint, je eigen geld terug krijgt.

Badge +3

Als je dat eens in het kwartaal doet is het prima, je hebt 90 of 180 dagen de tijd om gemiste in/uitchecks te corrigeren. Ook kun je via https://www.uitcheckgemist.nl/melding automatisch een melding krijgen als een reis een in- of uitcheck mist.

Let op dat gemiste inchecks via de NS Klantenservice moeten en dat dat maar 3 keer per jaar kan. Je hebt dan immers zonder geldig vervoerbewijs gereisd, wat je bij controle zomaar €50 extra zou kosten.

Hallo ik ben Hein en heb een probleem: ik heb mijn OV chipkaart zo ingesteld dat hij automatisch oplaadt als het saldo op is. Nu is er sinds mei 340 euro afgeschreven en op mijn ritgeschiedenis zie ik staan dat ik voor 199,10 heb gereisd. Ik betaal dus 150 euro teveel. Daar zitten 7 ritten bij waar ik teveel voor heb betaald omdat de scanner mijn uitchecken niet goed registreerde. Ik kan nog maar van 4 ritten terugvragen; de andere zijn langer dan 6 maanden geleden. Ik betaal dus 200 euro teveel. Waar kan ik terecht met mijn probleem?

Heel goed punt. Daarom gebruik ik ook geen automatisch afschrijven.

En ik raad ook aan iedereen aan om zijn reis geschiedenis te checken tegenover wat je betaald.

IK durf erom te wedden dat je er in 9 van de 10 keer geld mee wint. Nou je wint, je eigen geld terug krijgt.

Reactie aangepast i.v.m. overtreden huisregels.

Reageer