beantwoord

Automatisch saldo opladen

• 5 juni 2014
  • 2 reacties
  • 296 Bekeken

Als ik saldo reis en uit check bij het station(woonplaats)dan staat er in het scherm een bedrag van €15,- maar kijk ij een paar dagen later dan zie ik dat ns een bedrag van € 20,-(automatisch)heeft bij geschreven op mijn ov-chipkaart.
Ik heb begrepen van ns dat als je saldo bij uitchecken lager is dan € 5,- dan word er pas bij geschreven,
Weet iemand het antwoord hierop?
icon

Beste antwoord door Laura B. NS 5 juni 2014, 14:58

Hallo! Welkom op ons service forum! Ik heb je topic een klein beetje aangepast en verplaatst naar OV-chipkaart om de vindbaarheid te vergroten. Ik begrijp dat het hierbij over automatisch saldo opladen gaat. Als jij geen NS abonnement op je OV-chipkaart hebt staan dient er minimaal €20 euro op je kaart te staan om bij ons te kunnen inchecken. Zodra er dus €15 op staat wordt er automatisch een bedrag op je OV-chipkaart gezet, wat in jouw geval dus €20 is. Mocht je meer vragen hebben of dit willen veranderen dan wil ik je adviseren om contact op te nemen met Klantenservice OV-chipkaart. Zij kunnen je hiermee verder helpen.
Bekijk origineel

2 reacties

Hallo! Welkom op ons service forum! Ik heb je topic een klein beetje aangepast en verplaatst naar OV-chipkaart om de vindbaarheid te vergroten. Ik begrijp dat het hierbij over automatisch saldo opladen gaat. Als jij geen NS abonnement op je OV-chipkaart hebt staan dient er minimaal €20 euro op je kaart te staan om bij ons te kunnen inchecken. Zodra er dus €15 op staat wordt er automatisch een bedrag op je OV-chipkaart gezet, wat in jouw geval dus €20 is. Mocht je meer vragen hebben of dit willen veranderen dan wil ik je adviseren om contact op te nemen met Klantenservice OV-chipkaart. Zij kunnen je hiermee verder helpen.
Reputatie 3
Badge

Een (misschien overbodige) aanvulling:
Je kunt met 'Saldo opvragen' bij de kaartautomaat kijken wat het saldo is dat na de bijstorting op je kaart staat. Als het goed is, is dat € 20 plus het bedrag dat er nog op je kaart stond. Als dat die € 15 was, moet er dus een saldo van € 35 op je kaart staan.

Zou het overigens ook zo kunnen zijn dat die € 15 die je bij het uitchecken zag, niet het resterende saldo was, maar juist de prijs van de reis?

Reageer