beantwoord

Automatisch uitchecken bij inchecken nieuwe vervoerder

Badge +3
Graag antwoord van NS op de vraag wat er gedaan wordt om het onderstaande te regelen:
"Voor de kortere termijn willen vervoerders bekijken of het mogelijk is om bij een OV-reis, waarbij
tussentijds moet worden uit- en ingecheckt, automatisch het eerste deel van de reis uit te checken
wanneer er bij de nieuwe vervoerder wordt ingecheckt. Dit geldt voor het hele OV."
Dit staat geschreven in Bijlage 2 van de Voortgangsrapportage 2014 Nationaal Openbaar Vervoer Beraad.
https://www.rijksoverheid.nl/documenten/rapporten/2014/10/13/bijlage-2-voortgangsrapportage-2014-nationaal-openbaar-vervoer-beraad

Het is inmiddels twee jaar later. Dus mijn vraag is of de 'kortere termijn' niet reeds is aangebroken.

Ik denk dat heel veel reizigers die overstappen van de ene op de andere vervoerder heel blij worden als dit gerealiseerd wordt.
icon

Beste antwoord door Klaas-Jan NS 21 juli 2016, 15:44

iMark schreef:

Het is inmiddels twee jaar later. Dus mijn vraag is of de 'kortere termijn' niet reeds is aangebroken.

Zoals je heden ten dage merkt is deze situatie (nog) niet de realiteit. Een simpel doch doeltreffend antwoord op jouw vraag is: "dit is momenteel niet mogelijk". We blijven dit, vanuit NS, op de agenda zetten in de landelijke overleggen waar ook de regionale vervoerders bij aansluiten.

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Badge +2
De handeling is eenvoudiger, maar je mist dan de info die normaal bij het uitchecken bij de eerste vervoerder of een poging daartoe wordt verstrekt (die info zou samen met de incheckinfo kunnen worden verstrekt, maar dat is veel te veel tegelijk).
bijdragevandennis
Badge +3
Dat is op zich een goed argument. Ik vraag me dan af waarom dat in 2014 niet aan de orde is gesteld.

Het toont des te meer aan dat het inchecken per spoorvervoerder een draak van systeem heeft opgeleverd.
iMark schreef:

Zoals je heden ten dage merkt is deze situatie (nog) niet de realiteit. Een simpel doch doeltreffend antwoord op jouw vraag is: "dit is momenteel niet mogelijk". We blijven dit, vanuit NS, op de agenda zetten in de landelijke overleggen waar ook de regionale vervoerders bij aansluiten.

Reageer