beantwoord

Automatische toezending OV-chipkaart

• 4 september 2015
  • 20 reacties
  • 627 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie
Waarom moet ik nu al voor 1 oktober toestemming geven voor pasfotoplaatsing op de nieuwe OV-chipkaart, als mijn oude kaart nog geldig is tot 2018?
icon

Beste antwoord door Brian NS 4 september 2015, 12:26

Beste LiSu,

Welkom op het NS serviceforum. Volgens onze voorwaarden mogen wij pasfoto’s van onze klanten die ons daar akkoord voor hebben gegeven, maximaal vijf jaar in ons bezit houden. Daarna verwijderen wij desbetreffende pasfoto uit onze systemen, tenzij jij als klant akkoord gaat met het langer bewaren van jouw pasfoto. Voor het maken van een nieuwe OV-chipkaart hebben wij je pasfoto nodig. Indien je niet langer wilt dat wij jouw pasfoto bewaren kunnen wij niet jouw nieuwe OV-chipkaart aanvragen. Je dient dan zelf je nieuwe OV-chipkaart kaart aan te vragen.
Bekijk origineel

20 reacties

Beste LiSu,

Welkom op het NS serviceforum. Volgens onze voorwaarden mogen wij pasfoto’s van onze klanten die ons daar akkoord voor hebben gegeven, maximaal vijf jaar in ons bezit houden. Daarna verwijderen wij desbetreffende pasfoto uit onze systemen, tenzij jij als klant akkoord gaat met het langer bewaren van jouw pasfoto. Voor het maken van een nieuwe OV-chipkaart hebben wij je pasfoto nodig. Indien je niet langer wilt dat wij jouw pasfoto bewaren kunnen wij niet jouw nieuwe OV-chipkaart aanvragen. Je dient dan zelf je nieuwe OV-chipkaart kaart aan te vragen.
Dus het gaat alleen om het bewaren van desbetreffende pasfotos,maar de nieuwe ov chipkaarten worden pas vervangen rond de tijd dat de oude kaarten verlopen.Is dit correct?
Badge +3
U ontvangt pas een nieuwe kaart van NS als de oude bijna verlopen is, ja.
Goed idee om OV-chipkaart automatisch te vernieuwen, maar ik wil volgende keer een nieuwe pasfoto, omdat de huidige verouderd is en ik een betere heb. (En door dit mailtje denk ik daaraan; tegen de tijd van de vernieuwing vergeet ik het misschien weer.) Hoe upload ik een nieuwe pasfoto?
De FAQ op de NS-website geeft alleen info over de eisen aan de foto, niet over hoe/waar je kunt uploaden.
(...) ik wil volgende keer een nieuwe pasfoto, omdat de huidige verouderd is en ik een betere heb..

Dat kan niet, tenzij NS vraagt om een nieuwe pasfoto.
Dat kan niet, tenzij NS vraagt om een nieuwe pasfoto.

Dank! Tja, dan is het de zorg van NS om foto's up-to-date te houden.
Een voordeelabonnement kost ± 65,- pj geloof ik.
Bij een nieuw abonnement kost het meestal maar 29,-
Als je nog geen OVchipkaart hebt krijg je die dan toch?

Wat gebeurd er dan als je niets doet? Je abonnement gewoon laat aflopen?
Badge +3
Het Voordeelurenabonnement wordt sinds augustus 2011 niet meer verkocht. De logische opvolger ervan, Dal Voordeel, kost 50 euro per jaar. Er zijn soms acties waarbij het goedkoper verkrijgbaar is.

NS levert gratis een persoonlijke OV-chipkaart als u een abonnement aanschaft met een minimale looptijd van drie maanden. Dal Voordeel is alleen verkrijgbaar als doorlopend abonnement, dus daarbij kunt u gratis een persoonlijke OV-chipkaart krijgen.

Dal Voordeel loopt niet vanzelf af. NS verlengt het tot u het opzegt en incasseert de abonnementskosten per automatische incasso. U betaalt dan waarschijnlijk de prijs van 50 euro, ook al gelden er acties, want in de voorwaarden staat dan opgenomen dat de actie niet geldt voor bestaande klanten of klanten die in de afgelopen maanden hebben opgezegd.
Citaat: "Het Voordeelurenabonnement Dal Voordeel, kost 50 euro per jaar."

Vraag 1.: Bij mij wordt er altijd 60,- afgeschreven . Is dat dan een andere abonnement?

KN: NS10201346722620
NS GROEP IZ NS REIZIGERS
NS VOORDEELUREN ABONNEMENT
KLANTNUMMER 2343658

Dal Voordeel is alleen verkrijgbaar als doorlopend abonnement met gratis persoonlijke OV-chipkaart.
Citaat: "in de voorwaarden staat dan opgenomen dat de actie niet geldt voor klanten die in de afgelopen maanden hebben opgezegd".

Vraag 2.: Hoeveel maanden zijn dit?
Badge +3
Waaruit is uw citaat afkomstig? Ik heb dat in ieder geval niet zo gezegd. Het Voordeelurenabonnement en het abonnement Dal Voordeel zijn twee verschillende abonnementen en de zin die u als citaat aanhaalt is erg onduidelijk. De prijs van Dal Voordeel is 50 euro per jaar. De prijs van het Voordeelurenabonnement is nu 61,30 euro per jaar. Het Voordeelurenabonnement is niet meer te koop voor nieuwe klanten. Bestaande houders van een Voordeelurenabonnement kunnen het nog wel blijven verlengen.

Als u een Voordeelurenabonnement hebt, en daar lijkt het op gezien de prijs en omschrijving die u genoemd hebt, dan wilt u dat waarschijnlijk niet inruilen voor Dal Voordeel. Het Voordeelurenabonnement kost weliswaar iets meer, maar daarmee mag u ook in de middagspits (tussen 16.00 en 18.30 uur op werkdagen) inchecken met korting, en in juli, augustus en de week tussen Oud en Nieuw de hele dag met korting reizen. Met Dal Voordeel mag dat niet.

Ik dacht dat de actie in het verleden niet gold voor klanten die in de afgelopen twee maanden hadden opgezegd.
Heel duidelijk! Ik heb dit al vanaf het begin, en nooit gekeken wat de alternatieven en voorwaarden zijn.

Wanneer kun je opzeggen?
Soms reis ik maanden niet met de trein. En Ik wil geen straf als ik mijn foto niet op tijd inlever.
Badge +3
Het Voordeelurenabonnement is maandelijks opzegbaar. U hebt bij de verlenging het jaarbedrag vooraf betaald, maar als u tussendoor opzegt, krijgt het bedrag voor de resterende maanden terugbetaald.

Om op te zeggen, moet u contact opnemen met de klantenservice. Dat gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief). U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (zie de link Live chat op www.ns.nl/contact), te e-mailen (zeg e-mail tegen Eva en volg de instructies) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.

Let op: het Voordeelurenabonnement is niet meer te koop. Mocht u in de toekomst weer een kortingsabonnement willen aanschaffen, dan kunt u dus alleen kiezen voor abonnementen met de nieuwe kortingsuren. U krijgt dan dus geen korting meer bij inchecken in de middagspits.

U krijgt geen straf als u de foto niet op tijd inlevert. Zoals ik in uw andere topic gezegd heb, betaalt NS de 7,50 euro terug aan abonnementhouders als zij zelf een nieuwe kaart moeten aanschaffen omdat NS hun pasfoto niet meer heeft.
De site ligt eruit. Mededeling te geringe capaciteit. Is dat niet gek?
Dank u voor de duidelijke antwoorden.
Ook ik ontving vandaag de vraag om akkoord te geven dat mijn pasfoto gebruikt werd voor automatische toezending van de nieuwe ov chipkaart. Mijn kaart verloopt in 2016, maar is in dusdanige slechte staat dat ik hem graag eerder gratis zou laten vervangen. Ik belde 030 751 51 55 en koos voor de optie ov chipkaart. Ik vertelde van de mail die ik had ontvangen en vroeg of het mogelijk was de kaart nu al toe te zenden. U moet bij de NS zijn. Bel dit zelfde nummer en kies voor abonnementen. Zo gezegd, zo gedaan. Ik kreeg een heer aan de telefoon die er duidelijk geen zin in had. U moet bij ov chipkaart zijn zei hij. Ik legde uit dat ik net was doorverwezen naar NS afd abonnementen. Dat is fout zei hij. Bel ze nog maar eens. Ik kan niets voor u doen. Toen ik hem zei dat dit niet klantvriendelijk was zei hij. Ik blijf het niet herhalen hoor. Kortom: Ik zit nog steeds met de keuze rondrijden met een kaart die het eerdaags begeeft of 11 euro betalen voor vervanging en nog op een vervelende manier te woord gestaan worden ook. Jammer NS. Had jullie service beter ingeschat.
@Ron-Almere

Een hierop toepasselijk citaat uit een ander topic:

Als het goed is hebben de vervoerders onderling afgesproken dat ze hoogstens één keer naar een ander zullen doorverwijzen. Zie
https://www.ovloket.nl/file/215413
En
https://www.ov-chipkaart.nl/nieuws/laatstenieuws/1_loket_ervaring

Als je dus van de ov-chip klanten service naar de NS bent verwezen, zou je door de NS niet opnieuw doorverwezen mogen worden. De NS zou het dan met de organisatie moeten oplossen waar zij denken dat het probleem zit.

De optie OV-chipkaart in het keuzemenu van de telefonische klantenservice van NS verbindt door met de klantenservice van 'OV-chipkaart' (TLS).
Helaas Pe_Pe, dat gebeurde dus wel en mijn probleem is hiermee niet opgelost.
Ik had gehoopt op een respons van de NS en enige coulance.
U kunt dus opnieuw naar NS bellen en u dan niet opnieuw laten afschepen, door te verwijzen naar de afspraken die NS daar in 2014 over heeft gemaakt. Zo niet dan kunt u een formele klacht indienen tegen de NS-medewerker die zich daar niet aan houdt.

Als u hier een reactie van NS wilt, kunt u er beter een eigen topic over openen.
Reputatie 4
Welkom op het NS serviceforum. Volgens onze voorwaarden mogen wij pasfoto’s van onze klanten die ons daar akkoord voor hebben gegeven, maximaal vijf jaar in ons bezit houden.
Hahahahahahahahaha. En wat als de NS zich niet aan die voorwaarde houdt, dan zijn er toch helemaal geen consequenties?

Je belt de NS, dat ze al meer dan 12 jaar dezelfde pasfoto gebruiken, dat je voor de nieuwe kaart een andere pasfoto wilt -> je krijgt een nieuwe kaart met de meer dan 12-jaar oude foto :8

Goed om te zien dat er eindelijk wat aan een schrijnende situatie gedaan wordt, nu maar afwachten of het werkt :8
Beste Brian,

Bedankt voor je uitleg; inmiddels is het ook al opgelost. Ik vond het alleen een beetje raar om nu al een foto te willen bewaren voor over drie jaar. Ik dacht altijd dat (pas)foto's recent moesten zijn. Nou ja, des te gemakkelijker; een goede foto laten maken is soms een crime. Staat je oor er niet goed op of zo, of is je kaaklijn niet goed belicht. Ik vind het prima zo, hoor.

Welkom op het NS serviceforum. Volgens onze voorwaarden mogen wij pasfoto’s van onze klanten die ons daar akkoord voor hebben gegeven, maximaal vijf jaar in ons bezit houden. Daarna verwijderen wij desbetreffende pasfoto uit onze systemen, tenzij jij als klant akkoord gaat met het langer bewaren van jouw pasfoto. Voor het maken van een nieuwe OV-chipkaart hebben wij je pasfoto nodig. Indien je niet langer wilt dat wij jouw pasfoto bewaren kunnen wij niet jouw nieuwe OV-chipkaart aanvragen. Je dient dan zelf je nieuwe OV-chipkaart kaart aan te vragen.[/quote]

Reageer