beantwoord

Bedrag van rit Venl Amsterdam via O V kaart te veel verrekend

• 20 april 2019
  • 4 reacties
  • 211 Bekeken

Heb op 20 april ingecheckt via Veolia voor rit naar Amsterda Zuid . De directe lijn. Dit was niet mogelijk via directe lijn . Heb dus met Veolia naar Nijmegen moeten reizen. Daar uitgecjeckt en weer via NS ingecheckt naar Amsterdam. Bij het uitchecken weigerde echter het poortje met het teken te weinig saldo. De reis koste euro 13,00. Op het saldo stond ruim voldoende. Er is dus te veel verrekend . In mijn ogen heb ik precies het juiste gedaan. Wat is er mis gegaan? Uw antwoord zie ik graag tegemoet
C. Bors
icon

Beste antwoord door Danny NS 20 april 2019, 13:08

Hoi KeesBors en welkom bij de NS Community!

Als je bij NS wilt inchecken zonder abonnement dan zal er € 20,- ingehouden worden dat later met de ritprijs zal worden verrekend bij het uitchecken.
Je mag maximaal € 4,- in het 'rood' staan. Op het moment van inchecken had je minimaal € 16,- op je kaart moeten staan om te reizen met NS.

Bij de klantenservice kan je controleren of er teveel is afgeschreven en dit laten corrigeren. Let wel, bij NS kunnen we alleen NS transacties zien als je reist op saldo.
Bekijk origineel

4 reacties

Hoi KeesBors en welkom bij de NS Community!

Als je bij NS wilt inchecken zonder abonnement dan zal er € 20,- ingehouden worden dat later met de ritprijs zal worden verrekend bij het uitchecken.
Je mag maximaal € 4,- in het 'rood' staan. Op het moment van inchecken had je minimaal € 16,- op je kaart moeten staan om te reizen met NS.

Bij de klantenservice kan je controleren of er teveel is afgeschreven en dit laten corrigeren. Let wel, bij NS kunnen we alleen NS transacties zien als je reist op saldo.
Reputatie 3
Op het moment van inchecken had je minimaal € 16,- op je kaart moeten staan om te reizen met NS.

Zoals ik het lees is het inchecken bij NS in Nijmegen wel goed gegaan, maar is het misgegaan met uitchecken in Amsterdam Zuid.

Maakt voor de eventuele oplossing (contact opnemen met klantenservice) verder natuurlijk niet uit. 🙂
Reputatie 4
Inchecken bij Veolia vind ik overigens ook wel bijzonder. Was het niet een vuilcontainer ipv een incheckpaal? 😜
Reputatie 2
Denk dat ie idd Arriva bedoeld.

Reageer