beantwoord

Belgisch rekeningnummer

• 6 januari 2020
  • 13 reacties
  • 254 Bekeken

Beste

Graag wil ik het rekeningnummer aanpassen van mijn persoonlijke ov-chipkaart. Mag dit ook een Belgisch rekeningnummer zijn?

Mvg An 

icon

Beste antwoord door Sascha NS 6 januari 2020, 13:23

Je kan het IBAN wijzigen via je Mijn NS omgeving (voor Nederlandse rekeningnummers), of in contact met onze klantenservice (voor Nederlandse rekeningnummers en buitenlandse IBAN's). 

Bekijk origineel

13 reacties

Goedemiddag A. N. B! Welkom bij de NS Community.

Betreft dit het rekeningnummer wat gekoppeld is aan een NS abonnement? Of betreft het automatisch saldo laden.

Goedemiddag A. N. B! Welkom bij de NS Community.

Betreft dit het rekeningnummer wat gekoppeld is aan een NS abonnement? Of betreft het automatisch saldo laden.

Dit betreft het rekeningnummer gekoppelde aan een NS abonnement, dat klopt. 

Je kan het IBAN wijzigen via je Mijn NS omgeving (voor Nederlandse rekeningnummers), of in contact met onze klantenservice (voor Nederlandse rekeningnummers en buitenlandse IBAN's). 

Reputatie 5
Badge

NS is wegens Europese regels verplicht elke IBAN uit EURopa, althans tenminste die in EUR, te accepteren-in die zin is de vraag overbodig. De toegepaste computersystemen verhinderen vrijwel altijd ingave van een niet-NL nmr. Dan moet je bellen. Het risico van het geld uiteindelijk niet te kunnen incasseren na betalingsachterstand is een stuk groter buiten NL, vandaar deze uitzondering.

NS is wegens Europese regels verplicht elke IBAN uit EURopa, althans tenminste die in EUR, te accepteren-in die zin is de vraag overbodig. De toegepaste computersystemen verhinderen vrijwel altijd ingave van een niet-NL nmr. Dan moet je bellen. Het risico van het geld uiteindelijk niet te kunnen incasseren na betalingsachterstand is een stuk groter buiten NL, vandaar deze uitzondering.

Dank, dat wist ik dus niet! 

Je kan het IBAN wijzigen via je Mijn NS omgeving. ... Dat het een Belgisch IBAN is maakt in dit geval geen verschil. 

@Sascha NS ,

Kan je even met een printscreen tonen hoe ik in Mijn NS een niet-iDeal IBAN kan wijzigen? Dan weet ik dit voor de volgende keer. :slight_smile:

@A. N. B,

Je moet voor de wijziging van een IBAN echt niet bellen. Met de wachttijden bij NS kan dit een dure grap worden. Voor Facebook, Twitter (privéberichten) of chat ben je enkel wat bytes kwijt. Of als het echt niet anders lukt, kan een moderator ook helpen. :wink:

BTW: kan een moderator het beste antwoord nog eens bekijken? Nu is het beste antwoord een vraag aan TS. Dan is de tweede reactie van Sacha NS net iets beter.

Het lukt mij op dit moment niet om in te loggen om er een print screen van te maken, maar als je op aanpassen en uitbreiden klikt kan je deze wijzigen. Ik heb tevens het beste antwoord aangepast waarvoor dank.

Badge +3

Je kunt best een Belgische IBAN invullen maar ja, buitenlanders hebben geen iDeal hè.

Daar loop je dus vast (die € 0,01 overmaken vanaf het nieuwe rekeningnummer).

Het lukt mij op dit moment niet om in te loggen

Mij ook niet.

Maar in https://community.ns.nl/ns-flex-60/wijzigen-belgische-bankrekening-voor-incasso-hoe-aanvragen-liefst-niet-bellen-54899#post368689 vind je nog een oude printscreen van Mijn NS. Bij mijn weten is er nog niets veranderd.

Beetje déjà vu. :disappointed:

Heel vreemd. Ik denk dat dat de gevolgen zijn van de storing die eerder gaande was. 

@Sascha NS, @Erryt NS of een andere moderator,

Mijn NS werkt grotendeels weer.

Kunnen jullie me nog een printscreen bezorgen waar ik een rekeningnummer kan wijzigen naar een Belgische (niet-iDeal) IBAN-rekening?

Lieve Allen, ik heb vandaag via de chat met Yvette alles geregeld. Gewoon Belgisch rekeningnummer zonder idéal... Geen grote moeite 👌👍 probleem opgelost 🙏😀 @Sascha NS @gekke_henkie  @bahnrider  @Robert B @Erryt NS 

@gekke_henkie Dat kan ik niet, via Mijn NS wordt het rekeningnummer geverifieerd door een iDEAL betaling van 1 cent. Dat kan alleen met Nederlandse rekeningnummers, dus niet met een Belgisch (IBAN) rekeningnummer. Voor buitenlandse IBAN's kan het wijzigen vooralsnog alleen via onze klantenservice. Ik heb het antwoord van Sascha iets aangepast om verdere verwarring te voorkomen. 

@A. N. B Fijn dat het is gelukt!

Reageer