beantwoord

Betaal ik dubbel opstaptarief als ik met meerdere vervoerders?

• 24 maart 2014
  • 1 reactie
  • 252 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties
Kan het gebeuren dat ik een dubbel opstaptarief betaal?
Reist u met uw OV-chipkaart tijdens uw treinreis met meerdere treinvervoerders, dan betaalt u veelal slechts één keer het opstaptarief, net als treinreizigers met een papieren kaartje. Voor de reizigers met een studentenreisproduct en overstappende reizigers naar een andere vervoerder op de stations Leeuwarden, Groningen, Groningen Europapark en Zwolle is dat nog enige tijd niet het geval. Dat zal naar verwachting uiterlijk april 2013 zijn opgelost.
Wordt hier april 2014 bedoeld of is het probleem inmiddels opgelost?
icon

Beste antwoord door Tochjo 24 maart 2014, 19:42

De kwestie waar het in deze vraag over gaat, is in april 2013 opgelost. Maar nog altijd kan het zo zijn dat een reis met een papieren kaartje goedkoper is dan reizen met de OV-chipkaart. Dit zou in de loop van dit jaar moeten worden verholpen, met de implementatie van de lange-afstandkorting.
Bekijk origineel

1 reactie

Badge +3
De kwestie waar het in deze vraag over gaat, is in april 2013 opgelost. Maar nog altijd kan het zo zijn dat een reis met een papieren kaartje goedkoper is dan reizen met de OV-chipkaart. Dit zou in de loop van dit jaar moeten worden verholpen, met de implementatie van de lange-afstandkorting.

Reageer