beantwoord

Bezwaar maken tegen boete?

• 17 februari 2015
  • 3 reacties
  • 208 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie
Beste NS,

Op 13 februari j.l. heb ik een boete gekregen op het traject krommenie-assendelft - amsterdam sloterdijk. Ik heb netjes mijn ov-chipkaart nog opgewardeerd en ingecheckt voordat ik de trein instapte. Omdat het vrij druk was in de trein, stond ik in de eerste klas toen de conducteur de kaartjes controleerde. Het bleek dat ik niet was ingecheckt en de conducteur heeft gelijk een boete uitgeschreven, terwijl zij zelf kon zien dat ik netjes altijd mijn kaart opwardeer en incheck in de trein. Ik vermoed dat het incheckpaaltje kapot was, omdat ik oordopjes met muziek in had heb ik dit waarschijnlijk gemist. Ik ben van mening dat de conducteur veel te snel een boete heeft uitgeschreven, zeker aangezien er wel iets mis moest zijn met het incheckpaaltje.

Ik vraag hierbij dan ook of ik gebruik kan maken van de coulanceregeling?
icon

Beste antwoord door Loes 17 februari 2015, 20:08

Die vraag zal een moderator voor u in behandeling gaan nemen. De hoofdconducteur is nu eenmaal verplicht om iedereen te voorzien van een geldig vervoersbewijs en in deze situatie heeft de hoofdconducteur correct gehandeld. Wij kunnen inderdaad wel wat geschiedenis terugzien, klantenservice kan veel meer. Mocht het uw eerste UVB zijn, dan kan u zeker een poging ondernemen om coulance te krijgen. De moderator heeft het boetekenmerk nodig, staat rechts bovenin beginnend met een H gevolgd door 6 cijfers (H123456).
Succes met uw beroep in ieder geval.
Bekijk origineel

3 reacties

Die vraag zal een moderator voor u in behandeling gaan nemen. De hoofdconducteur is nu eenmaal verplicht om iedereen te voorzien van een geldig vervoersbewijs en in deze situatie heeft de hoofdconducteur correct gehandeld. Wij kunnen inderdaad wel wat geschiedenis terugzien, klantenservice kan veel meer. Mocht het uw eerste UVB zijn, dan kan u zeker een poging ondernemen om coulance te krijgen. De moderator heeft het boetekenmerk nodig, staat rechts bovenin beginnend met een H gevolgd door 6 cijfers (H123456).

Het boetekenmerk is H298848! Ik hoor graag van jullie!
Zou je dat boetekenmerk ook nog even via een privébericht willen sturen Ruba? Dan graag mét NAW-gegevens. Alvast bedankt.

Reageer