beantwoord

Bij-abonnement Kids Vrij OV-chipkaart is gratis!

• 11 februari 2015
  • 20 reacties
  • 1236 Bekeken

Als hoofd-abonnementhouder van een Dal Vrij abonnement wil ik voor mijn twee kinderen een Kids Vrij bij-abonnement. Nu dat ik eerst mijn eigen abonnement heb aangevraagd wil ik de OV-chipkaarten voor de kinderen. Nu blijkt dat als je deze wilt aanvragen je eerst wordt doorverstuurd naar OV-chipkaart.nl dit hoeft echter NIET!

Wacht totdat je abonnement is geactiveerd of je OV-chipkaart binnen is en je krijgt via het doorlopende menu op de Mijn NS een gratis kaart voor de kinderen (mits deze voldoen aan de eisen voor een Kids Vrij abonnement)! Hij is dan de maand nadat het eigen abonnement ingaat pas geldig.

Dus mensen het abonnement en de OV-chipkaart voor de kinderen is gratis.

Persoonlijk voor mij voel ik me genept en heb ik te veel betaald, maar door het plaatsen van dit bericht hoop ik dat anderen hier wat aan hebben en ik hoop dat de NS zijn informatie duidelijker zal verstrekken hierover.

Dit grapje heeft mij €15 extra gekost. Voor de mensen die niet weten wat het is om weinig geld te hebben, dit voor mij betekent: 3 weken brood op de plank. Ik wil mijn geld terug maar zelfs na het bellen naar de klantenservice doet het mijn rekening alleen maar stijgen! Tot slot heb ik daar ook te horen gekregen dat "geld terug" geen optie is.

Klassiek geval van geldwolverij? Ik wacht op een goedmakertje, maar ik ben bang dat ik daar naar kan fluiten...

Dit kan je 3x €7,50 kosten een totaal van €22,50! Dus mensen een gewaarschuwd mens telt voor twee, kent u iemand die ook van plan is om Kids Vrij abonnement(-en) aan te vragen waarschuw deze dan en stuur deze boodschap door.

Niet gevraagd is altijd mis, dus bij deze waag ik alsnog de poging: "Beste NS kan ik de kosten voor de twee OV-chipkaarten (€15) terug krijgen?"

Met vriendelijke groeten, Natasha
icon

Beste antwoord door Herman NS 12 februari 2015, 10:33

Hallo Sintara,

Je kunt inderdaad een bijabonnement bestellen via de webshop als het hoofdabonnement is ingegaan. Vervolgens kan er worden gekozen om bij het bijabonnement kosteloos een OV-chipkaart te bestellen. Dit is overigens niet mogelijk via de Mijn NS-account, want deze zal je doorverwijzen naar de webshop.

Wil je mij een privébericht sturen met je NAW-gegevens, geboortedatum en IBAN-nummer? Dan kan ik kijken of ik iets voor je kan betekenen.

Vriendelijke groet,
Herman NS
Bekijk origineel

20 reacties

Reputatie 7
Badge +4
KidsVrij was tot nu toe gratis bij je abonnement maar een kind moest wel een eigen chipkaart hebben om het er op te zetten. En die kosten 7,50 per stuk. Maar mogelijk is het veranderd, ik ben wel benieuwd 😉 Waar lees je dat de ov-chipkaart gratis is voor kinderen in dit geval?
Reputatie 4
Badge
Wanneer je voor 15 euro een jaarabonnement KidsVrij koopt krijg je, zoals bij alle NS jaarabonnementen een OV-chipkaart 'cadeau'. Wanneer je niets betaalt voor KidsVrij zul je zelf een OV-chipkaart moeten regelen. Dat is altijd zo geweest en ik verwacht niet dat dat nu ineens anders is.
Reputatie 7
Badge +4
Ik heb het ook nergens kunnen vinden en gaf al aan hoe het altijd was. Zeker als Kidsvrij gratis wordt en dat is bijna zo, zal er altijd voor 7,50 een chipkaart aangeschaft moeten werden. GertJan wijst er ook op dat de 'gratis' chipkaart bij een abonnement van 15 euro wordt verstrekt - je betaalt hem dan in wezen gewoon. Ik vraag me ook af waarom Sintara die 15 euro heeft betaald, het is nergens voor nodig. Ik heb voor mijn kleinkinderen echt gewoon 7,50 moeten betalen toen ik ze Kidsvrij gaf op basis van het abonnement dat ik bezit. Ik heb ook geen enkele verandering kunnen lezen. Sintara heeft denk ik een interpretatiefout gemaakt. Ik heb al heel lang een geldig abonnement maar heb nergens kunnen oproepen dat ik de ovchipkaart gratis kreeg, wel het abonnement uiteraard. Ik wilde voor de zekerheid weten of er een verandering was die me zou zijn ontgaan maar het is niet zo als Sintara schrijft. Je zult ook al je een gratis Kidsvrij krijgt als kind, altijd een ovchipkaart moeten hebben of kopen.
Beste Thom en Gert-Jan G,

Ik "lees" het niet, het is het geval wat is voorgekomen. Of te wel door het doorlopen van de stappen en de transactie erna. Blijkbaar als je bij Mijn NS het abonnement van Kids Vrij als bij-abonnement erbij neemt hoef je als je kind géén eigen OV-chipkaart heeft deze ook niet te betalen.

Beste mensen, gelooft u mij niet, ga het dan zelf checken als je een hoofdabonnement houder bent. Dan ziet u het zelf.

Dus nee, zeker geen "interpretatiefout". Er wordt niks "gratis" genoemd maar dat is het dus wel. Vandaar ook dat ik er niets van snapte omdat ik al wel had betaald, lees voor het complete verhaal dit "topic".

Reputatie 7
Badge +4
Ik hoop dat je gelijk hebt, maar ik heb het niet kunnen vinden. NS moet nu maar even een uitspraak doen, het zou mooi zijn als het zo was. Ik vrees echter van niet. De werkwijze is echt: je moet voor elk kind een ovchipkaart hebben en daar kun je je gratis abonnement opzetten.
Beste Thom,

Ik heb net foto's gemaakt van het hele gebeuren, dus bij deze heb ik het als bewijs dat ik niet een "interpretatiefout" heb gemaakt.

Deze zal ik hier binnen een paar minuten plaatsen.

Reputatie 7
Badge +4
Ik gun je graag je gelijk dat scheelt deze opa ook 😉
Hier twee foto's van het product en de gratis OV-chipkaart voor een Kids Vrij abonnement.

Beste Thom,

Bij deze kun je hierboven zelf "zien" dat ik geen grapjes maak. Het is wat het is en nu maar wachten op een reactie van de NS.

Al hebben ze misschien vertraging met het antwoord... Zal het aan de trein liggen? :P

Groetjes, ook aan de (klein-)kinderen zo worden ze nog goedkoper met de trein (want kinderen zijn geen koopje 😉 ) !
Reputatie 7
Badge +4
Met kleinkinderen valt het wel mee hoor, die parkeer ik weer terug als opa ze zat is, oeps. En dat kinderfietsje of ijsje ach, daar komt opa wel overheen. Jij moet ze opvoeden, ik mag ze verwennen. ;-)

NS moet het morgen maar even helder maken.
Hoi Thom,

Ha ha, dat ken ik maar al te goed. De lusten maar niet de lasten 😉 . Ach dat hoort erbij. Als grootouders mag je er hopelijk van genieten. Immers heb je zelf al je kinderen groot gebracht en dat was waarschijnlijk al heel wat werk.

Ik moet nog maar zien waar mijn kunst allemaal op uitdraait, het is zwaar, maar de vruchten zijn hopelijk zoet. Ik kan in ieder geval niet meer zonder ze. Een gezin is een groot avontuur!

Ik zal het nieuws van de NS maar afwachten.

Morgen kan ik in ieder geval de OV-kaarten van de kinderen activeren, nu ik die toch al binnen heb. Dan kunnen we vanaf 14 februari met zijn allen op stap! Ik ben benieuwd hoe dat gaat worden.

Hallo Sintara,

Je kunt inderdaad een bijabonnement bestellen via de webshop als het hoofdabonnement is ingegaan. Vervolgens kan er worden gekozen om bij het bijabonnement kosteloos een OV-chipkaart te bestellen. Dit is overigens niet mogelijk via de Mijn NS-account, want deze zal je doorverwijzen naar de webshop.

Wil je mij een privébericht sturen met je NAW-gegevens, geboortedatum en IBAN-nummer? Dan kan ik kijken of ik iets voor je kan betekenen.

Vriendelijke groet,
Herman NS
Beste Herman,

Ik quoteer van jullie webpagina:

Altijd zorgeloos samen op stap? Dat kan met een Kids Vrij jaarabonnement erbij.
Gratis bij aankoop van een ander abonnement
Gratis na te bestellen via MijnNS bij een ander abonnement
Of € 15 als los jaarabonnement

Staat toch echt via Mijn NS. Ook al is het een doorverwijzing, daarbij komt nog dat het allemaal via www.ns.nl gaat.

Ik zal je een privébericht sturen met mijn NAW-gegevens, geboortedatum en IBAN-nummer. Hartelijk dank voor je bericht.

Beste mensen ik zal de uitkomst hier plaatsen. Hopelijk helpt dat ons allemaal.

Extra: Een enquete van 7 vragen over het forum.
#1-#6
#7 Tenslotte, heb je nog tips of suggesties voor NS om het Serviceforum te verbeteren of wil je een antwoord toelichten? (optioneel)

Bij deze vindt ik het forum erg fijn, zo heb je meer contact met andere reizigers/belangstellenden en met de NS. Wel zou ik de klant laten kiezen of dat het topic beantwoord is i.p.v. de moderator.

Nog geen update van de heer Herman hierboven... Ik hou jullie op de hoogte. Wie weet hoor ik wat in de loop van de week. Ik begin in ieder geval de dagen te tellen.

Morgen gaat ons abonnement in, dus zometeen maar even naar de kaartautomaat om de Kids Vrij producten op de OV-chipkaarten te laden. Erg benieuwd hoe ons avontuur bij de NS gaat worden.

Hopelijk positieve ervaringen. Ik heb vroeger veel gereisd met de trein. Nu met de kinderen en de OV-chipkaarten zal dat wel anders zijn. In- en uitchecken voor drie man, en die bengels in de teugels houden.
Beste mensen,

Vandaag bericht gehad en het is recht gezet.
Bij deze een klant die tevreden kan zeggen dat de NS zijn probleem heeft goed gemaakt.

Bij deze is dit topic afgerond.

Met vriendelijke groet, Natasha
Een beetje rondsnuffelend op deze regenachtige dag kom ik dit item tegen. Ik vind het een aangename verrassing en ga er voor onze kleinzoon ook gebruik van maken.
Best nuttig zo'n forum.
Dank voor de input Natasha en goede reizen
Groet
Megat
Reputatie 7
Badge +4
Leest u ook dit topic, reactie 8:

https://forum.ns.nl/abonnementen-2/levertijd-bijkaart-10281/index1.html#post65085
Dank u wel voor de reactie Thom
Veel plezier! En geniet ervan!
Reputatie 6
Badge +2
Zie verder https://forum.ns.nl/abonnementen-2/aanvraag-kidsvrij-de-nieuwe-situatie-moet-duidelijker-11373.

Reageer