Bij de verkeerde poort ingecheckt

In Hilversum moet ik door 3 poortjes om bij spoor 1 te komen.
Vanmorgen checkte ik in bij het tweede poortje.
De computer registreerde dit als uitchecken zonder ingecheckt te zijn geweest.
Gaat dit 10€ kosten?

6 reacties

U moet inchecken bij het eerste poortje, uitchecken bij het tweede poortje en weer inchecken bij het derde poortje, anders bevindt u zich illegaal tussen het eerste en tweede poortje.
Ik kijk graag even voor je na of het instaptarief van je kaart is afgeschreven. Kan je me daarvoor je naam, postcode + huisnummer, geboortedatum, kaartnummer en IBAN + tenaamstelling doorgeven?

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het subforum OV-chipkaart en de titel aangepast in kleine letters.
HH die Pp!

Inge, ik kan de gevraagde gegevens doorgeven.
Ik kan je ook toestemming geven om in mijn kaartgegevens te kijken.
Kan jij een retour naar het saldo voor elkaar krijgen ipv retour via bankrekening?
Pe_pe schreef:

U moet inchecken bij het eerste poortje, uitchecken bij het tweede poortje en weer inchecken bij het derde poortje, anders bevindt u zich illegaal tussen het eerste en tweede poortje.

Ik ken de situatie op station Hilversum niet, maar is dit serieus? Prachtig systeem al die poortjes 🆒

Ook zag ik recentelijk in de omgeving van Amsterdam een station met 10 poortjes naast elkaar, 5 van de NS en 5 van een andere vervoerder. Heerlijk hoe 'simpel' de automatisering zich ontwikkelt 😛
Wie door een OV-chipkaartzone heen loopt, heeft daar een geldig vervoerbewijs nodig. Dat betekent inchecken bij het betreden en uitchecken bij het verlaten.
[quote=Inge NS]Ik kijk graag even voor je na of het instaptarief van je kaart is afgeschreven. Kan je me daarvoor je naam, postcode + huisnummer, geboortedatum, kaartnummer en IBAN + tenaamstelling doorgeven?

Ik ben nog aan het verkennen, hoe dat dan wel moet.

Reageer