beantwoord

bij uitchecken € 20 betalen

• 23 maart 2021
  • 3 reacties
  • 121 Bekeken

Hoi 

ik ben op 19 maart van Westervoort naar Arnhem gegaan samen met mijn dochtertje van 9 maanden die op de kinderwagen lag  

ik heb me op station Arnhem uitgechecked maar kon niet door het poort met de kinderwagen 

gelijk daarna ben ik via de andere poort die breder is gegaan en nu staat er dat ik 20 euro moet betalen omdat NS niet weet waar ik in ben gestapt. 

icon

Beste antwoord door Vareo 23 maart 2021, 11:27

Dat gebeurt als je bij Arriva/Breng incheckt en bij NS uitcheckt.

Bekijk origineel

3 reacties

Hoi Empressfama. Welkom bij de Community!

Vervelend dat er teveel saldo is afgeschreven! Je kan proberen om de rit te corrigeren via www.uitcheckgemist.nl. Indien dat niet lukt kan je contact opnemen met onze Klantenservice. Mocht je NS Flex hebben dan kan je enkele dagen na de reisdatum de rit corrigeren via Mijn NS mits het om een check in/uit bij NS gaat. Gaat het om een check in/uit bij een andere vervoerder, dan dien je je claim in te dienen via www.uitcheckgemist.nl

Reputatie 6

Dat gebeurt als je bij Arriva/Breng incheckt en bij NS uitcheckt.

Badge +3

Nee, dit heeft niets met vervoerders te maken maar met de poortjes.

Als je bij poortje X uitcheckt en blijkt dat de kinderwagen er niet door past en vervolgens via een breder poortje naar buiten gaat dan heb je een uitcheck zonder incheck en dat kost het instaptarief van €20 als je geen abonnement hebt.

Je zou dan eigenlijk op de SOS/Info zuil (blauwe knop) moeten drukken om een poortje voor je te laten openen.

Voor een gemiste incheck (zoals in dit geval) kan je alleen terecht bij de klantenservice, met een maximum van 3 keer per half jaar.

Reageer