beantwoord

bij verkeerde vervoerder ingechekt, teveel geld afgeboekt wat te doen.

• 3 september 2014
  • 4 reacties
  • 194 Bekeken

Mijndochter gaat dit jaar naar het MBO en moet hiervoor met de trein reizen.
netjes voor haar een ov chipkaart gekocht en saldo erop gezet.
mijn dochter heeft dan ook 28 augustus jl. netjes ingecheckt bij de incheckpaal op het perron maar zij dacht trein zal wel NS zijn en Veolia de bus. zo heeft zij dus bij de NS ingecheckt voor haar reis van Blerick naar Roermond en gereisd in een trein van Veolia. ook heeft zij weer bij de ns paal in Roermond uitgecheckt zodat er dus € 16,70 van de kaart is afgeboekt voor een enkele reis Blerick / Roermond. (normaal €3.16) is er een mogelijkheid om de afgeboekte kosten terug te krijgen.
ik kan in mijn ns bij de reishistorie niks vinden waar ik kan doorlinken om te claimen. (zoals op de site vermeld staat)

alvast bedanky
icon

Beste antwoord door HansS 3 september 2014, 15:58

In de reishistorie krijgt u in voorkomende gevallen een links voor teruggave te zien als er sprake is van vergeten uit te checken of een grote vertraging (>30 min).
Uw dochter heeft normaal ingecheckt bij NS en ook weer uitgecheckt bij NS.
Dus geen vergeten uitcheck e.d., dus ook geen links om teruggave te vragen.

In dit geval kunt u het beste contact opnemen met de Klantenservice (030 751 51 55) of eventueel wachten tot een moderator op dit forum uw bericht leest en daarover contact met u opneemt.

Tenslotte nog een opmerking. Uw dochter zal wellicht (bijna( dagelijks heen en weer moeten reizen.
Zou een abonnement bij Veolia niet voordeliger kunnen uitpakken dan elke rit opnieuw op saldo te reizen?
Op de website van Veolia zal daar best wel e.e.a. over te vinden zijn (anders hun klantenservice eens benaderen).
Bekijk origineel

4 reacties

In de reishistorie krijgt u in voorkomende gevallen een links voor teruggave te zien als er sprake is van vergeten uit te checken of een grote vertraging (>30 min).
Uw dochter heeft normaal ingecheckt bij NS en ook weer uitgecheckt bij NS.
Dus geen vergeten uitcheck e.d., dus ook geen links om teruggave te vragen.

In dit geval kunt u het beste contact opnemen met de Klantenservice (030 751 51 55) of eventueel wachten tot een moderator op dit forum uw bericht leest en daarover contact met u opneemt.

Tenslotte nog een opmerking. Uw dochter zal wellicht (bijna( dagelijks heen en weer moeten reizen.
Zou een abonnement bij Veolia niet voordeliger kunnen uitpakken dan elke rit opnieuw op saldo te reizen?
Op de website van Veolia zal daar best wel e.e.a. over te vinden zijn (anders hun klantenservice eens benaderen).
bedankt voor je antwoord Hans,

mijn dochter heeft inmiddels al een maandabonnement, maar omdat ze de laatste dagen van augustus moest reizen heeft ze voor deze periode op saldo gereisd.
Een maandabonnement kan dagelijks ingaan en loopt niet per definitie gelijk met de maanden op de kalender.
Beste maxx.smit, welkom op het NS Serviceforum. Ik zie dat HansS je al goed op weg heeft geholpen. Heb je inmiddels al contact opgenomen met de Klantenservice? Mocht het nog niet zijn gelukt, dan kun je mij ook een privébericht sturen met je NAW-gegevens en ov-chipkaartnummer, dan kijk ik wat ik voor je kan betekenen. Je topic heb ik verplaatst naar "OV-chipkaart", zodat het beter vindbaar wordt voor anderen.

Groet, Stephan

Reageer