beantwoord

Bijna verlopen OV-chipkaart

  • 30 augustus 2016
  • 5 reacties
  • 577 Bekeken

Na de vakantie ligt de brief van NS op de mat dat de OV-chipkaart bijna verlopen is. Gelijk naar vernieuwen/verlengen echter, ik ben te laat en ik word doorverwezen naar TLS. Hoe gaat dat nu met het abonnement en saldo overzetten en met de kosten van de OV-chipkaart die immers gratis is bij een abonnement?
icon

Beste antwoord door PaulusH 30 augustus 2016, 16:03

Meer informatie zie dit topic

https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/waar-blijft-mijn-nieuwe-ov-chipkaart-26825

Het antwoord wat ik hier ga geven geldt ook voor jou, JeanneH. Ik begrijp dat dit voor wat verwarring kan zorgen. Wij vragen inderdaad om een nieuwe pasfoto om dit vervolgens door te sturen naar TLS (OV-chipkaart) waarmee zij een nieuwe OV-chipkaart met daarop jullie abonnementen weer kunnen produceren en leveren. Nu is het helaas niet bij iedereen goed gegaan, technisch gezien is er voor een aantal klanten niet tijdig een nieuwe kaart geproduceerd. Heel vervelend, dat vinden wij ook, maar wanneer je een NS abonnement hebt hoef je niet te betalen voor de nieuwe kaart.

Het proces is als volgt:
1. Neem contact op met oNS via het telefoonnummer 030 - 751 51 55, Twitter, Facebook of Chat om te controleren of er wel of geen nieuwe kaart is geproduceerd. Ik benoem alleen deze kanalen, omdat de reactiesnelheid hierbij het hoogste ligt en je dus sneller meer informatie hebt.
2. Indien er niet tijdig een nieuwe kaart is geproduceerd, dit zal dan ook via die kanalen worden verteld, kan je de kaart VERNIEUWEN via 0900-0980 (€ 0,50 per gesprek), op werkdagen van 7.00 tot 21.30 uur en op zaterdag, zondag en feestdagen van 10.00 tot 16.00 uur. Je kan het ook regelen via wat te doen met een verlopen kaart. Die kaart zal dan geleverd worden met daarop je NS abonnement.
3. Indien wij, via welk kanaal dan ook, aangeven dat je de kaart dient te vernieuwen via 0900-0980 of de website, dan vragen wij ook direct om je IBAN, zodat we de kosten á €7,50 direct naar de rekening kunnen overmaken.
Bekijk origineel

5 reacties

Hallo PeterFontaine en welkom op het NS Forum! Wanneer je met TLS gaat bellen (mits je dit nog niet gedaan hebt) dien je aan te geven dat je een duplicaat wil (=kopie van je ov-chipkaart) daarmee krijg je een nieuwe Ov-chipkaart thuis toegestuurd met daarop je abonnement, het saldo kan je daar ook terug vragen.
De verloopdatum is 03-10-2016. Is dat een probleem? Als ik een duplicaat vraag en krijg, geldt die dan voor 5 jaren? Hoe zit dat met de foto?
Reputatie 3
Hallo PeterFontaine en welkom op het NS Forum! Wanneer je met TLS gaat bellen (mits je dit nog niet gedaan hebt) dien je aan te geven dat je een duplicaat wil (=kopie van je ov-chipkaart) daarmee krijg je een nieuwe Ov-chipkaart thuis toegestuurd met daarop je abonnement, het saldo kan je daar ook terug vragen.

Even een correctie, TS dient een vervangende kaart aan te vragen en geen duplicaat, een duplicaat kost namelijk 11 euro, een vervangende OV chipkaart 7,50

Die 7,50 kan TS terugvragen wat hij overigens ook vroeg .
Reputatie 3
De verloopdatum is 03-10-2016. Is dat een probleem? Als ik een duplicaat vraag en krijg, geldt die dan voor 5 jaren? Hoe zit dat met de foto?

Waarom bent u dan te laat, volgens NS Klantenservice ? Je kan 6 weken van te voren een vervangende OV chipkaart aanvragen, die geldt weer voor 5 jaar met al uw producten erop die er nu opstaan.

Heeft u geen e-mail gekregen van NS over de foto ? U kunt bij het aanvragen evt een nieuwe foto uploaden of de oude blijven gebruiken.
Reputatie 3
Meer informatie zie dit topic

https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/waar-blijft-mijn-nieuwe-ov-chipkaart-26825

Het antwoord wat ik hier ga geven geldt ook voor jou, JeanneH. Ik begrijp dat dit voor wat verwarring kan zorgen. Wij vragen inderdaad om een nieuwe pasfoto om dit vervolgens door te sturen naar TLS (OV-chipkaart) waarmee zij een nieuwe OV-chipkaart met daarop jullie abonnementen weer kunnen produceren en leveren. Nu is het helaas niet bij iedereen goed gegaan, technisch gezien is er voor een aantal klanten niet tijdig een nieuwe kaart geproduceerd. Heel vervelend, dat vinden wij ook, maar wanneer je een NS abonnement hebt hoef je niet te betalen voor de nieuwe kaart.

Het proces is als volgt:
1. Neem contact op met oNS via het telefoonnummer 030 - 751 51 55, Twitter, Facebook of Chat om te controleren of er wel of geen nieuwe kaart is geproduceerd. Ik benoem alleen deze kanalen, omdat de reactiesnelheid hierbij het hoogste ligt en je dus sneller meer informatie hebt.
2. Indien er niet tijdig een nieuwe kaart is geproduceerd, dit zal dan ook via die kanalen worden verteld, kan je de kaart VERNIEUWEN via 0900-0980 (€ 0,50 per gesprek), op werkdagen van 7.00 tot 21.30 uur en op zaterdag, zondag en feestdagen van 10.00 tot 16.00 uur. Je kan het ook regelen via wat te doen met een verlopen kaart. Die kaart zal dan geleverd worden met daarop je NS abonnement.
3. Indien wij, via welk kanaal dan ook, aangeven dat je de kaart dient te vernieuwen via 0900-0980 of de website, dan vragen wij ook direct om je IBAN, zodat we de kosten á €7,50 direct naar de rekening kunnen overmaken.

Reageer