beantwoord

boete studenten ov

• 1 October 2021
  • 3 reacties
  • 119 Bekeken

Hoi!

ik heb woensdag een boete gehad in de bus met mijn studenten ov, dit heb ik gekregen omdat het paaltje van inchecken het bij mij niet deed ik heb hem er 5 keer voor gehouden maar deed het niet dus ik dacht dat ik wel inmiddels ingecheckt was. Op station kregen we controle en bleek dat dus niet zo te zijn. Ik heb een boete gehad van €51 maar hoorde van een collega dat ik hem kan kwijt schelden, dus hierbij de vraag of dat kan en hoe

groetjes Lisa derks 

icon

Beste antwoord door Tochjo 1 October 2021, 09:04

Bekijk origineel

3 reacties

Badge +3

U moet voor uw vraag over de boete contact opnemen met de klantenservice van de betreffende busmaatschappij, niet met NS.

Overigens zie ik dat u de tag NS Flex hebt toegevoegd aan uw bericht. Het studentenreisproduct en NS Flex kunnen niet worden gecombineerd op één OV-chipkaart. Het zal ertoe leiden dat u in de kortingsperiode te veel betaalt, omdat u geen korting krijgt. Als u inderdaad NS Flex op dezelfde kaart hebt staan als het studentenreisproduct, neem dan rechtstreeks contact op met de klantenservice van NS om NS Flex van de kaart te laten verwijderen.

Rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice kan telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.

Reputatie 6
Badge +1

Dat kan dus mogelijk de verkalring zijn-dat systeem ´weet/snapt´ niet welk reisprodukt moet worden geregistreerd en twijfelt te lang-als je ooit degelijk begin-computer-les hebt gehad dan werd je destijds op dat soort zaken voorbereid. Blijkbaar zijn sommige busbedrijven dus beter als NS in staat dit tegen te gaan. ALS je FLEX afsluit dan komt er een enorme waarschuwing hiervoor-maar als je het omgekeerd doet-dus via DUO je StOV bijladen, weet ik niet, die levensfase ligt al lang achter me

Verder ken ik eigenlijk geen enkel station waar maar 1 paal staat-en dat er wel ńs eentje defect is komt vaak zat voor

Badge +3

Als je een Studentenreisproduct hebt geeft dat 100% afgekocht reisreicht. In dat geval mag er helemaal geen boete uitgeschreven worden. €51 vind ik ook een vreemd bedrag bij controle op een station.

Ongeacht wat er op de kaart staat (bij NS Flex werkt je SRP meestal niet) zou een paaltje (of poortje) je gewoon moeten inchecken. Zo niet? Ander paaltje/poortje proberen.

Reageer