beantwoord

Boete wegens gebruik maken van reisproduct in vakantie.

• 10 augustus 2019
  • 3 reacties
  • 249 Bekeken

Hallo,

Dit jaar heb ik mijn MBO opleiding afgerond en komend jaar ga ik beginnen met een HBO opleiding. Bij beide opleidingen heb ik recht op studifinanciering en ik kan ook door de weeks gratis reizen.

Maar nu vandaag had ik een mailtje gekregen dat ik een boete had gekregen omdat ik in de maand juli gebruik heb gemaakt van mijn reisproduct, die blijkbaar stopgezet moest worden. Maar ik had begrepen dat als je het jaar daarna een andere opleiding gaat doen, dat je dan niet je product stop hoeft te zetten. Ik heb overigens nooit een boete gekregen als ik gebruik maakte van mijn reisproduct in afgelopen zomervakanties, dus dat vind ik vreemd. Daarnaast heb ik aangegeven welke opleiding ik ga doen, ik heb mijn studifinanciering aangevraagd en ook mijn reisproduct aangevraagd, dus snap ik het niet helemaal meer.

Alvast bedankt.
icon

Beste antwoord door Tamzin 10 augustus 2019, 13:27

Hiervoor moet je bij DUO zijn, niet bij NS. Wellicht heeft je MBO opleiding je bij DUO afgemeld en ben je daardoor op dit moment formeel geen student.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Hiervoor moet je bij DUO zijn, niet bij NS. Wellicht heeft je MBO opleiding je bij DUO afgemeld en ben je daardoor op dit moment formeel geen student.
Goedemiddag Casplant en welkom bij de NS Community!

Wat Tamzin aangeeft is inderdaad correct. Het studentenreisproduct is geen product van de NS, maar wordt aangeboden door DUO. Boetes over gebruik daarvan terwijl je er geen recht meer op hebt is dan ook iets wat je bij DUO zult moeten navragen.
Ah oke, bedankt.

Reageer