Ik heb vandaag in de trein een bon gepakt van 50 euro omdat mijn ov chipkaart niet scande. Ik heb een persoonlijke ov en hij scant niet, dus ik heb ook een nieuwe nodig. Hoe dan ook, dit is de eerste keer en ik wil graag gebruik maken van het kwijtscheldrecht
bon gepakt
Beste antwoord door Thom
Als uw kaart aan het eind loopt en vervanging noodzakelijk is, bij een klaarblijkelijk defecte kaart is er een speciale regeling en kunt u zich dit een keer permitteren. De boete wordt dan kwijtgescholden. Er bestaat in principe geen kwijtscheldrecht, coulance is per definitie natuurlijk geen recht, maar het wordt doorgaans toegepast. Neem contact op met Klantenservice, 030 7515155. U moet uw kaart wel vervangen en daar zijn kosten aan verbonden, namelijk elf euro.
Wees wel alert, deze regeling wordt maar één keer toegepast bij dezelfde kaart.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.