Ik heb vandaag in de trein een bon gepakt van 50 euro omdat mijn ov chipkaart niet scande. Ik heb een persoonlijke ov en hij scant niet, dus ik heb ook een nieuwe nodig. Hoe dan ook, dit is de eerste keer en ik wil graag gebruik maken van het kwijtscheldrecht
Als uw kaart aan het eind loopt en vervanging noodzakelijk is, bij een klaarblijkelijk defecte kaart is er een speciale regeling en kunt u zich dit een keer permitteren. De boete wordt dan kwijtgescholden. Er bestaat in principe geen kwijtscheldrecht, coulance is per definitie natuurlijk geen recht, maar het wordt doorgaans toegepast. Neem contact op met Klantenservice, 030 7515155. U moet uw kaart wel vervangen en daar zijn kosten aan verbonden, namelijk elf euro.
Wees wel alert, deze regeling wordt maar één keer toegepast bij dezelfde kaart.
dit is de eerste keer en ik wil graag gebruik maken van het kwijtscheldrecht
Er bestaat helemaal geen geen kwijtscheldrecht. Als het de eerste keer is kunt u via de klantenservice vragen om kwijtschelding maar of die wel/niet krijgt beslist de klantenservice.
Er bestaat helemaal geen geen kwijtscheldrecht. Als het de eerste keer is kunt u via de klantenservice vragen om kwijtschelding maar of die wel/niet krijgt beslist de klantenservice.
In feite beslist de conducteur dat, want die kan op een UvB aangeven ‘geen coulance’ (wegens bijv. niet tonen van een id op eerste verzoek of agressie).
Zonder zo’n aantekening kan de verhoging van 50 euro wegens niet inchecken eenmaal per jaar kwijtgescholden worden.
Ik heb vandaag in de trein een bon gepakt van 50 euro omdat mijn ov chipkaart niet scande. Ik heb een persoonlijke ov en hij scant niet, dus ik heb ook een nieuwe nodig. Hoe dan ook, dit is de eerste keer en ik wil graag gebruik maken van het kwijtscheldrecht
Nee. Omdat je zonder vervoersbewijs in de trein bent gaan zitten. Zonder te betalen. Niet “jamaar mijn pas of het poortje of de stoeptegel zit scheef”. Je bent zelf verantwoordelijk voor het zorgen voor een geldig vervoersbewijs.
Ten eerste had je een bankpas kunnen gebruiken. Of heb je een abonnement? Dan geeft de klantenservice je etickets zodat je daar ook gebruik van kunt maken als je chipkaart onverhoopt stuk is.
Typisch geval van “jamaar mijn accu was leeg dus ik reis gratis vandaag”. Overal naar wijzen behalve naar zichzelf. Geen coulance voor dit soort types.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.