Boodschappen halen

• Anonymous
  • 0 reacties
Stel u heeft een boodschappenlijstje voor de supermarkt gemaakt en alles is in de aanbieding en zo weet u dat het totaal € 10,00 kost.
U gaat langs de kassa, kassa geeft € 10,00 aan en u rekent af met pin. Als u een week later bij het internetbankieren kijkt ziet u dat er € 12,50 is afgeschreven. U gaat verhaal halen bij de supermarkt en deze zegt. Ja sorry u bent niet in een richting gegaan en nog een keer teruggelopen en ja dat kost u € 2,50 extra. Zou u dit accepteren???

NS doet nu al een aantal jaren op Hilversum bijvoorbeeld dit trucje en doet er helemaal niets aan.

33 reacties

Reputatie 7
Wat doet de NS al jaren?
Meer rekenen dan het kost.

Moet het probleem eerst weer uitgelegd worden ?
Ik mis ook even de vergelijking met de NS, hlubbers. Als dit gerelateerd is aan de geforceerde checks zoals het geval kan zijn op stations als Amsterdam Sloterdijk, deze extra onterechte kosten kun je gewoon terugkrijgen naderhand.
Ja Stijn, als ik teveel reken voor een product maar dat verschil teruggeef als jij het merkt en er om vraagt....vul zelf maar in wat dat is. Ik weet niet wat daar gewoon aan is, het zou gewoon zijn als NS dat zelf eerlijk terug geeft aan klanten.

Dat is hetzelfde als AH alleen bonus rekent aan klanten die het merken dat de bonus niet verrekent is.

Totaal geen valide argument.
Ik mis ook even de vergelijking met de NS, hlubbers. Als dit gerelateerd is aan de geforceerde checks zoals het geval kan zijn op stations als Amsterdam Sloterdijk, deze extra onterechte kosten kun je gewoon terugkrijgen naderhand.

Stijn: sorry een ongelooflijke slechte reactie vooral het woordje gewoon is volkomen misplaatst.
Er bestaan genoeg topics hierover, we hebben het probleem toegegeven en zijn bezig om met een oplossing te komen. Wat hlubbers echter aangeeft:
U gaat verhaal halen bij de supermarkt en deze zegt: Ja sorry u bent niet in een richting gegaan en nog een keer teruggelopen en ja dat kost u € 2,50 extra. is niet waar als het om bovenstaand probleem gaat.
Inderdaad, het probleem bagataliseren en net doen alsof het geen probleem is, is dus al jaren het probleem.
Er bestaan genoeg topics hierover, we hebben het probleem toegegeven en zijn bezig om met een oplossing te komen. Wat hlubbers echter aangeeft:
U gaat verhaal halen bij de supermarkt en deze zegt: Ja sorry u bent niet in een richting gegaan en nog een keer teruggelopen en ja dat kost u € 2,50 extra. is niet waar als het om bovenstaand probleem gaat.

Wat is er niet waar aan dan ? Het uit en inchecken kan extra geld kosten, tenzij je een andere richting oploopt.

NS heeft het probleem niet toegegeven, voor de sier wordt er een poster opgehangen en wordt er gezegd al 2 jaar dat er een oplossing wordt gezocht...maar niet heus.
Reputatie 7
Badge +3
NS en oplossing in een en dezelfde zin. Dat zie je niet vaak.

Wat is er niet waar aan dan ? Het uit en inchecken kan extra geld kosten, tenzij je een andere richting oploopt.

NS heeft het probleem niet toegegeven, voor de sier wordt er een poster opgehangen en wordt er gezegd al 2 jaar dat er een oplossing wordt gezocht...maar niet heus.

Op Almere, waar dit probleem ook speelt kan je niet omlopen en moet je door de poortjes.

@ Stijn: U bent gedwiskalificeerd wegens springen door het stek, elke opmerking die je nu nog plaatst, verergert m.i. je status.
Laten we het al te veel op de man spelen, anders zet Sivan er terecht en soms (zoals vandaag) ook onterecht een slotje op het topic. Of verdwijnen topics helemaal??? Afgezien van dat ben ik van mening dat we kritisch mogen zijn op de NS, maar ik heb de afgelopen jaren al heel wat moderators zien komen en gaan en dat is jammer.
Mee eens, Stijn en andere moderators kunnen er weinig aan doen natuurlijk.

Wel eens met hlubbers dat ze soms ook wel beter kunnen nadenken, in het andere topic hierover moest ook zo nodig een grap worden gemaakt over dit onderwerp.

Dat dat andere topic gesloten is vind ik ook raar, terechte kritiek mag toch, het is toch een klant helpt klant forum ?
Laten we het al te veel op de man spelen, anders zet Sivan er terecht en soms (zoals vandaag) ook onterecht een slotje op het topic. Of verdwijden topics helemaal??? Afgezien van dat ben ik van mening dat we kritisch mogen zijn op de NS, maar ik heb de afgelopen jaren al heel wat moderators zien komen en gaan en dat is jammer.

Ok je hebt gelijk, ik vind wel dat er soms eerst even nagedacht kan worden alvorens een antwoord vanuit moderator hoek wordt gegeven. Ook zo'n opmerking dat ik ongelijk heb, prikkelt mij. Feit blijft dat NS nu al 2 jaar bezig is om geen oplossing voor dit probleem te vinden. Volgens Stijn zijn ze er echter wel druk mee bezig???? Ik zou graag een tussentijdse rapportage ontvangen. Misschien kunnen ze dat ook nog even doen met het topic "incasso zonder facturen". Dit topic zou ook een week geleden na 8 maanden wachten worden beantwoord, (zie toezegging moderator) dan zijn er in ieder geval 2 forumleden een tijdje heel gelukkig............ Tot slot: Ik vind dat dit topic waar mensen willens en wetens financieel worden benadeeld door NS veel te lang op een antwoord blijft wachten. Dit is dan ook de reden dat ik voor dit topic aandacht zal blijven vragen.
'niet' op de man ..;-) maar dat was wel duidelijk.

Ooit krijg ik controle over mijn tablet....???? Ooh een nieuwe in de aanbieding. Die is vast beter... ?
@hlubbers; Ik begrijp heel goed dat je getriggered of zoals je zelf zegt geprikkeld raakt van bepaalde woorden of reacties. Dit voelen wij als moderator ook meermaals tijdens een dienst. We proberen altijd team klant te zijn in de bemiddeling om iets voor elkaar te krijgen. Soms is het echter niet altijd zo eenvoudig als dat het lijkt. Je vraagt (of eigenlijk eist) een tussentijdse rapportage. Er is zowel in het topic van "Amsterdam Sloterdijk/Hilversum" als "incasso zonder facturen" al meermaals een antwoord gegevens, maar zolang het niet naar tevredenheid is kunnen we het als moderator eigenlijk nooit goed doen. Aandacht voor een onderwerp vragen is prima, maar toch wil ik je vragen om ondanks alle frustraties toch hartelijker om te gaan met mij en mijn collega's, door bijvoorbeeld zoals Nooduitgang hier aangeeft niet op de man te spelen. Mocht je ontevreden zijn over een moderator, dan kun je dit altijd in een privébericht kenbaar maken aan de betreffende persoon of een collega moderator.
Reputatie 7
Badge +3
Er is zowel in het topic van "Amsterdam Sloterdijk/Hilversum" als "incasso zonder facturen" al meermaals een antwoord gegevens, maar zolang het niet naar tevredenheid is kunnen we het als moderator eigenlijk nooit goed doen.
Zonder op de man te spelen wil ik hier toch een kanttekening bij plaatsen. Het louter plaatsen van een reactie in een topic is iets anders dan het inhoudelijk geven van een antwoord.

Ik waardeer de inspanningen van de moderators. Ik heb ook begrip voor hun situatie. Ze hebben geen enkele doorzettingsmacht in de organisatie en worden vaak door de eigen organisatie met een kluitje in het riet gestuurd. Dat leidt tot weinigzeggende reacties in de topics en leidt weer tot eindeloos doorvragen tot verduidelijking. Het probleem zit niet in de kwaliteit van de vragen. Het probleem zit in de kwaliteit van de antwoorden. Ook toezeggingen van moderators als dat er aan het eind van de week een antwoord komt en dat antwoord blijft vervolgens uit, draagt bepaald niet bij tot de feestvreugde op het forum.
Reputatie 3
Mag ik in dit kader de moderatoren nog eens attenderen op een vraag waarop na 1,5 jaar nog geen antwoord is gekomen:

https://forum.ns.nl/in-de-trein-11/rotterdam-lombardijen-eindhoven-via-rotterdam-centraal-28437/index7.html
Ik mis wat reacties in dit topic, heeft een moderator zaken verwijderd of is het spamfilter weer op hol geslagen?
Reputatie 7
Badge

Ik ben bezig geweest Henk_NL! In een reactie ging iemand off-topic en hier heb ik mijn eigen SPAM-filter op losgelaten 😉.
Ah okay, thanks. Misschien handig om zoiets in de toekomst ook even in het topic te posten, andere forumleden hebben de reacties namelijk al wel gelezen en missen ze ineens bij het reageren :)

Reactie #17 is nog door hem SPAM-filter geglipt denk ik? // Edit: die is inmiddels verwijderd.
Goede feedback, bedankt!
Er is zowel in het topic van "Amsterdam Sloterdijk/Hilversum" als "incasso zonder facturen" al meermaals een antwoord gegevens, maar zolang het niet naar tevredenheid is kunnen we het als moderator eigenlijk nooit goed doen.
Zonder op de man te spelen wil ik hier toch een kanttekening bij plaatsen. Het louter plaatsen van een reactie in een topic is iets anders dan het inhoudelijk geven van een antwoord.

Ik waardeer de inspanningen van de moderators. Ik heb ook begrip voor hun situatie. Ze hebben geen enkele doorzettingsmacht in de organisatie en worden vaak door de eigen organisatie met een kluitje in het riet gestuurd. Dat leidt tot weinigzeggende reacties in de topics en leidt weer tot eindeloos doorvragen tot verduidelijking. Het probleem zit niet in de kwaliteit van de vragen. Het probleem zit in de kwaliteit van de antwoorden. Ook toezeggingen van moderators als dat er aan het eind van de week een antwoord komt en dat antwoord blijft vervolgens uit, draagt bepaald niet bij tot de feestvreugde op het forum.

Beste Arnold,

Ik wilde een reactie op je bericht schrijven, maar iMark heeft dit al in mooie bewoordingen voor mij gedaan.
Het zit hem inderdaad vooral in de kwaliteit van de antwoorden.
Goedemorgen allemaal.

Ik heb Hlubbers inmiddels ook prive benaderd naar aanleiding van zijn reactie richting Stijn. Ik accepteer dit soort uitspraken inderdaad niet op dit forum, of dat nu aan een moderator of andere reiziger is.

Ik snap heel goed dat jullie al (te) lang wachten op een oplossing. Voor veruit de meeste reizigers heeft dat uit- en inchecken geen prijseffect: voor hun totale reis betalen zij de juiste prijs. Maar op een specifiek aantal reisroutes werkt het uit- en inchecken prijsverhogend en ja, dat is heel vervelend voor reizigers die hier langs moeten. Jullie betalen dan meer voor je reis dan eigenlijk de bedoeling is.

In Amsterdam Sloterdijk kun je het probleem voorkomen door een bepaalde route te lopen op het station. Dit betekent dat je van spoor 3/4 naar 5/6/7/8 en andersom bovenlangs via spoor 11/12 moet lopen. Ook in Almere Centrum kun je een bepaalde route lopen op het station. Dit betekent via de stationshal lopen i.p.v. via het busstation.

Een standaard oplossing is er inderdaad nog niet, omdat de situatie op elk station anders is. We moeten per station goed kijken wat voor onze klant het beste is. Hoe dan ook krijg je altijd eventuele meerkosten terug. Een aantal maatregelen zijn reeds in gang gezet, zoals communicatie op de betreffende zes stations waarmee overstappende reizigers worden geadviseerd een poortvrije looproute te kiezen. Ondertussen wordt er gezocht naar oplossingen.

Ook wij snappen dat dit geen ideale oplossingen zijn voor onze reizigers. We gaan op korte termijn zitten met consumentenorganisaties of er andere maatregelen nodig en mogelijk zijn.

Zodra er meer bekend is, zullen wij dit zeker met jullie delen. Tot die tijd is prima dat jullie je onvrede uiten, maar ik wil jullie echt vragen elkaar en/of de moderators hierin niet aan te vallen. Het is nooit hun bedoeling een situatie te bagatelliseren. Mocht dit wel zo overkomen, dan kun je dit altijd via de moderator in kwestie of mij via een privébericht laten weten. Wij kunnen dan eventueel een aanpassing doen van ons bericht, of een excuses aanbieden mocht dat nodig zijn.
Welke andere maatregelen zijn dan in gang gezet, naast het ophangen van een niets verklarende poster ?

Dat is voor mij nieuw.

Reageer