Boodschappen halen

Toon eerste bericht

33 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Feit blijft dat er door NS niet goed is nagedacht over de consequenties van het sluiten van de poortjes op een aantal stations. In een "normaal" bedrijf zou in een dergelijk geval besloten worden om de poortjes niet te sluiten voordat de tariferingsproblemen zijn opgelost. Problemen die al meer dan 3 (drie!) jaar bekend zijn. Bij NS doet men net of de neus bloedt en gaat men gewoon door met het vergroten van de problemen door ook de poortjes op Amsterdam Sloterdijk te sluiten terwijl de problemen op bijvoorbeeld Almere Centrum en Hilversum (het bekende lijstje) nog niet zijn opgelost. En dit alles omdat slechts een klein aantal (geen idee hoeveel natuurlijk) van de reizigers benadeeld zou worden. Na deze hele voorgeschiedenis moet NS niet raar opkijken wanneer kritiek komt op de handelswijze en op het uitblijven van antwoorden en oplossingen.

Om het nog even terug te brengen tot de kern van de zaak. Ik vind het buitengewoon merkwaardig dat wanneer ik volgens het reisadvies van de Reisplanner reis (een reisadvies dat altijd leidend is!) dat ik bij reizen op saldo meer betaal voor mijn reis omdat NS poortjes heeft neergezet. Ik kan dat dan wel weer terugkrijgen, maar vreemd blijft het. Nog ingewikkelder is het voor de reizigers met afgekocht reisrecht die door omchecken opeens buiten hun traject reizen. Het feit dat er op sommige stations alternatieve routes zijn doet niet ter zake. Sommige van deze routes zijn niet geschikt voor reizigers met een functiebeperking waar door er de facto gediscrimineerd wordt.
Jammer dat de maatregelen niet benoemd worden.......
Jammer dat de maatregelen niet benoemd worden.......

Er zijn helemaal geen maatregelen genomen. Reizigers worden ook niet ingelicht dat dit gebeurt. Het poortjes systeem is zoals nu ingeregeld gewoon niet goed. NS is al maanden druk bezig om dit probleem op te lossen. We zien er echter niet veel van. Als je vervolgens geirriteerd reageert haken ze daar wel op in, maar het probleem oplossen doen ze niet.
Reputatie 7
Badge +3
Ik zou een klacht indienen bij het OV-loket en/of de Geschillencommissie. Via het forum wordt het niet opgelost.
Nee dat is zo, maar als moderators zeggen dat er maatregelen zijn genomen, benoem ze dan gewoon. Zeg anders gewoon niets. Niet raar dat klanten cynisch worden dan.

Zoveelste bewijs dat NS dit totaal niet serieus neemt.
Reputatie 4
Nee dat is zo, maar als moderators zeggen dat er maatregelen zijn genomen, benoem ze dan gewoon. Zeg anders gewoon niets. Niet raar dat klanten cynisch worden dan.

Zoveelste bewijs dat NS dit totaal niet serieus neemt.

Dat kan wel zijn, maar ik denk dat de suggestie die IMark dan meer zoden aan de dijk zet 🆒
Ben ik het helemaal mee eens.

Het gaat er meer om dat wij niet geirriteerd mogen reageren terwijl dit soort onderwerpen in feite gewoon genegeerd worden en wij met een kluitje in het riet worden gestuurd.

Zeg dan gewoon niets als forum coördinator.
Reputatie 7
Badge
Zeg dan gewoon niets als forum coördinator.Jij gaat een klacht indienen bij het OV-loket en/of de Geschillencommissie?. Via het forumteam wordt het toch niet opgelost

Reageer