beantwoord

Businesscard en klassewissel op afzonderlijke chipkaarten

• 18 juni 2014
  • 2 reacties
  • 360 Bekeken

Wij krijgen via onze werkgever een businesscard (OV vrij 2e klasse). Tot nu toe kon ik een overgang 2-1 kopen als papieren kaartje. De werkgever heeft de nieuwe businesscard ingeperkt dusdanig dat er geen geld kan worden opgeladen en geen andere producten kunnen worden opgeladen, dus ook geen klassewissel.
Nu kan ik op mijn oude ov-chipkaart wellicht een overgang 2-1 (klassewissel) kopen, maar gaat de conducteur dat dan snappen en moet je dan met beide kaarten steeds in- en uitchecken?
Hetzelfde geldt bijv voor de toeslag van de Fyra.
Iemand die een oplossing weet?
icon

Beste antwoord door Stephan NS 19 juni 2014, 14:13

Beste Mala74,

Welkom op het NS Serviceforum. Het is helaas niet mogelijk om op een andere ov-chipkaart dan de kaart waar je mee reist (de NS Businesscard), een klassewissel te laden. Als je hiermee incheckt, betaal je namelijk ook automatisch voor de ritprijs. Check je niet in, dan is het geen geldig vervoerbewijs. De opgeladen klassewissel blijft dan automatisch staan voor een volgende reis. De IC Direct Toeslag (in het verleden Fyra) zou je per maand kunnen aanschaffen en kun je op je NS Businesscard zetten bij de kaartautomaat. Klik hier voor meer informatie. Ik heb je topic verplaatst naar OV-chipkaart, zodat het beter vindbaar wordt.

Groet,
Stephan
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 6
Badge +2
Zo te zien kan Intercity direct Maandtoeslag wel, maar Toeslag 2-1 en Intercity direct Altijd Toeslagvrij niet. Je hoeft Intercity direct Maandtoeslag niet in te checken.
Beste Mala74,

Welkom op het NS Serviceforum. Het is helaas niet mogelijk om op een andere ov-chipkaart dan de kaart waar je mee reist (de NS Businesscard), een klassewissel te laden. Als je hiermee incheckt, betaal je namelijk ook automatisch voor de ritprijs. Check je niet in, dan is het geen geldig vervoerbewijs. De opgeladen klassewissel blijft dan automatisch staan voor een volgende reis. De IC Direct Toeslag (in het verleden Fyra) zou je per maand kunnen aanschaffen en kun je op je NS Businesscard zetten bij de kaartautomaat. Klik hier voor meer informatie. Ik heb je topic verplaatst naar OV-chipkaart, zodat het beter vindbaar wordt.

Groet,
Stephan

Reageer