beantwoord

cheak in - cheak out

• 12 november 2017
  • 5 reacties
  • 133 Bekeken

dag iedereen
Ik heb een vraag. Kun je me helpen, als ik naar Amsterdam wil en het station moet veranderen om daar te komen.
De vraag is, moet je in dat station naar beneden gaan om te chippen en andere treinen te nemen en ook weer in te checken.
of cheak in van waar ik ben en wanneer ik aankom in Amsterdam cheak out?
hartelijk bedankt
icon

Beste antwoord door klant_Jac 12 november 2017, 19:58

Hey Kazzaz,
Als je naar Amsterdam wilt met de trein, zorg je dat je met je OV chip card bij vertrek "CHECK IN" doet, en bij aankomst in Amsterdam doe je "CHECK OUT".

Als je onderweg op een station uit de ene trein gaat, en weer andere neemt, hoef je meestal geen uit check en in checken te doen.

Er zijn uitzonderingen: bij stations Amsterdam Sloterdijk, Amsterdam Muiderpoort, Amsterdam-Arena, Hoofddorp en Boxtel moet je vaak WEL uitchecken en inchecken.

Zorg dat je 20 of 25 euro saldo op je OV chipcard hebt, want anders kan je niet in checken.
Ik wens je Goede reis!
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4
U moet op het station waar u de reis begint inchecken, de route naar Amsterdam nemen die de reisplanner aangeeft en in Amsterdam uitchecken. Als u omreist, moet u daar uitchecken en weer inchecken. Als u omrijdt, en uw reis langer wordt, moet u meer betalen. De conducteur kan controleren of uw reis logisch is. Als u instapt in Rotterdam en u bent op weg van Alkmaar naar Amsterdam dan is het helder dat u bent omgereden en wordt u bekeurd.

Met inchecken verschaft u zichzelf een geldig kaartje, Als u uitcheckt, rekent u het juiste bedrag voor die reis af.

Er kan u niks gebeuren als u de normale rechtstreekse route naar een bestemming neemt, dan zit u nooit fout.
Reputatie 7
Badge
Hey Kazzaz,
Als je naar Amsterdam wilt met de trein, zorg je dat je met je OV chip card bij vertrek "CHECK IN" doet, en bij aankomst in Amsterdam doe je "CHECK OUT".

Als je onderweg op een station uit de ene trein gaat, en weer andere neemt, hoef je meestal geen uit check en in checken te doen.

Er zijn uitzonderingen: bij stations Amsterdam Sloterdijk, Amsterdam Muiderpoort, Amsterdam-Arena, Hoofddorp en Boxtel moet je vaak WEL uitchecken en inchecken.

Zorg dat je 20 of 25 euro saldo op je OV chipcard hebt, want anders kan je niet in checken.
Ik wens je Goede reis!
hartelijk bedankt ^_^
Badge +3
Oh jee. klant_Jac in Boxtel ook al uit al door poortjes en weer in en rennen om een overstap te halen?
Reputatie 7
Badge
Oh jee. klant_Jac in Boxtel ook al uit al door poortjes en weer in en rennen om een overstap te halen?Ja Robert helaas.... ze stonden een tijd open, maar nu dicht. De voetgangersbrug (waarover je ook de fiets mag meenemen) blijft doorgang tussen oost en west Boxtel. Anders is het ver om.

Valt me wel op dat de stations in "linkse" gemeenten de poortjes krijgen. Oisterwijk, Vught, Den Bosch, Deurne... niet

Reageer