beantwoord

Check-in & Check-uit OV-chipkaart Snel

• 1 januari 2020
  • 4 reacties
  • 342 Bekeken

Hi
In Enschede Station i checked in with my OV kaart but i forgot that i have e-teket so i wanted to check-out and use the e-teket i did not pass the gate so i tried to checkout But i get message (im already checked in)
Then i waited 4 min and tried again and i get (check-in)

so i asked the trein police man he said i have to check-out from te other side so i checked-in therd time and i pass the gate and checked-out but in my app i see that two time 20euro payed 

What to do now ? 

icon

Beste antwoord door Stijn NS 2 januari 2020, 10:14

Good morning Rami-Aljumaili and welcome to the NS Community!

I would recommend for you to contact our Customer Service. My colleagues will be able to take a look at the exact transactions and correct this if needed. You can reach them by phone (030-7515155), via Twitter and Facebook, or you can start a chat conversation (top right option).

Bekijk origineel

4 reacties

Good morning Rami-Aljumaili and welcome to the NS Community!

I would recommend for you to contact our Customer Service. My colleagues will be able to take a look at the exact transactions and correct this if needed. You can reach them by phone (030-7515155), via Twitter and Facebook, or you can start a chat conversation (top right option).

Even though I checked out, the app warns me that we forgot to check out. I have a vrij weekend card

You might have checked out with a different carrier like Blauwnet on accident. Please contact Customer Support as Stijn stated.

wat een gedoe met uit- en inchecken als je met verschillende vervoerders reist.
In Borne miste ik de NS trein omdat ik me te laat realiseerde dat ik bij de verkeerde paal had ingecheckt….

Volgens mij kan dat anders, logischer.
Dat betekent echter wel een enorme ingreep in de infrastructuur.

huidige situatie:
je checkt in/uit bij de ingang van het station of ergens op het perron.
Daarmee wordt voorkomen dat er zich te veel ongenode gasten in de verkeersruimte bevinden.
Prima. Laat die palen staan: je moet een kaartje hebben om binnen te komen. Entree: €1,00.
Bij het verlaten van het station krijg je bijv €0,90 weer terug.

Voorstel:
Monteer aan de buitenkant(!) van de trein (in of naast elke deur) OV-chipkaart scanners.
Op het moment dat je in- of uitstapt check je in of uit.

De vervoerder moet weliswaar vele dui-zen-den OV-chipkaart scanners monteren, maar daar staat tegenover dat exact bekend wordt waar en wanneer iemand in- en uitstapt.

Die nauwkeurige proces-data is goud waard!
Daarmee kun je legio analyses doen en vervolgens de dienstregeling en service beter afstemmen.

Zo weet je precies de minimale stoptijd, en waar zich eventueel regelmatig congesties bij deuren voordoen waardoor vertraging optreedt. Ook weet je welke en waar de trein relatief vol of leeg is.

Voor de stationsorganisatie is het nuttig te weten wat de looproutes en overstaptijden zijn.

Reageer