beantwoord

CiCo op Wormerveer

Reputatie 2
Wanneer wordt er een chippaal geplaatst bij de nieuwe uitgang achter de fietsenstalling? Niemand kan deze uitgang nu nemen omdat er geen paal staat.
icon

Beste antwoord door Sivan NS 10 augustus 2015, 09:58

Goedemorgen Sg_sg1,

Ik heb zojuist begrepen dat er in eerste instantie is gekozen om geen paaltje te plaatsen, omdat dit een zogenoemd bijsturingsspoor betreft. Dit betekent dat hier normaal geen treinen komen. Er was toen echter geen rekening gehouden met de plaatsing van de nieuwe fietsenstalling. Omdat de wens alsnog een paal te plaatsen inmiddels zeer aannemelijk is, heeft men besloten dat die paal er alsnog komt op deze plek. Een datum of indicatie is helaas op dit moment niet beschikbaar.

Ik ben natuurlijk ook benieuwd naar de reden van de noodzaak deze kwestie te escaleren. Dit lag hem in het feit dat dit signaal al tijdig was uitgezet door mijn collega, die het forum coördineerde voor mijn komst. Deze collega heeft eerder al terugkoppeling gehad, maar vermoedelijk is dit niet goed intern gecommuniceerd. Hierdoor zijn er dus twee dingen door elkaar geen gaan lopen, waarvoor mijn excuses.
Bekijk origineel

40 reacties

Dat is op zich een terechte opmerking Macca. Daarom zal Sivan het maandag escaleren. Binnen een groot en complex bedrijf als NS zijn niet alle paden glad gepolijst en is het soms even zoeken naar de juiste ingang.
Wat betekent escaleren bij jullie ?
We zullen de ernst van de situatie met bijbehorende behandeltijd aangeven. Wacht het nou maar even af, we doen er alles aan om dit op de juiste manier aan te kaarten. Ik denk dat Sivan een eerlijk en transparante reactie heeft gegeven en voor de uitleg van losse woorden kun je je wenden tot een woordenboek.
Wacht het nou maar even af

Op welke termijn mogen we er weer naar vragen zonder dat ons opnieuw ongeduld verweten wordt?
Sivan, ik of één van de andere moderators zal volgende week een terugkoppeling geven.
Ik neem aan maandag, want dan wordt het geëscaleerd.

Verbanddoos maar klaarzetten vast 😃
Reputatie 2
@ iedereen, maar vooral Sivan NS: ik heb ruime ervaring met dit soort grote bedrijven. Ik heb jaren bij de RET gewerkt. Ik weet dus hoe frustrerend het is om afhankelijk te moeten zijn van zovele lijntjes.
Vaak werd ik uitgemaakt voor zeurpiet, maar werd mijn suggestie wel uitgevoerd, hetzij een jaar later.
Het liefst zou ik zeggen: waar is die schuur met palen? Dan zet ik hem alvast neer.

@ de NS'ers, en vooral Sivan NS: ik ben blij met jullie. Zo'n forum is geschikt voor juist dit soort 'kleine' dingen. Sivan: ik heb het idee dat je dit forum en de achterliggende processen aan het veranderen bent. Ik hoop dat je dat een beetje lukt, maar steek er niet te verl tijd in. Heb ik ook ooit bij de RET geprobeerd, waarna mijn manager (voormalig reclameman, nooit in het OV gewerkt) me maar even uitlegde hoe het hier werkt.
@ alle anderen: bedankt voor jullie reacties, maar laat dat negatieve maar weg. Daar heeft men niets aan en het is niet leuk voor de moderators.
Maak je liever druk om de echt belangrijke dingen.
Van mij was het meer een reactie op het geen geduld hebben volgens Sivan.

Helaas gaan de belangrijkere dingen net zo of nog trager...Zonder dat het feitelijk erkend wordt.
.
Mijn ervaring met dit forum is dat als er al meer dan een week geen reactie meer van NS is geweest, je er vanuit kunt gaan dat 'het signaal' is kwijtgemaakt en dat er zonder aandringen ook geen reactie meer komt. Waar dat mis gaat, kan ik van buitenaf niet zien, maar ik lees wel dat moderators het doodnormaal vinden dat ze door hun collega's aan het lijntje worden gehouden en dat de reiziger dientengevolge mag wachten tot 'ie een ons weegt. Figuren als degene die Klaas-Jan NS in eerste instantie benaderd had en die kennelijk nooit heeft gereageerd, kun je als organisatie op je loonlijst missen als kiespijn. Helaas worden monopolistische overheidsbedrijven (net als de overheid zelf) veel te weinig geprikkeld om hun organisatie op orde te brengen. Het is gemakkelijker om jaar op jaar de prijzen te verhogen om de indikkende bureaucratie te financieren.
Macca, hopelijk ben je het met mij eens dat niet 'alles' 3 maanden lijkt te moeten duren. Mogelijk zijn jou alleen de cases opgevallen die niet binnen een wenselijke termijn zijn opgelost, maar er zijn heel veel zaken die op korte termijn zijn uitgezet en opgepakt. Laten we dat vooral niet vergeten.

We hebben de werkwijze omtrent het uitzetten van signalen verbeterd, waardoor wij op tijd een terugkoppeling willen geven, ook wanneer het probleem nog niet is opgelost. Dit gaat goed, maar er zijn nog een paar cases van voorafgaand deze verbeteringen die helaas zijn geëscaleerd. We doen er nu alles aan om dat alsnog op te lossen.
Goedemorgen Sg_sg1,

Ik heb zojuist begrepen dat er in eerste instantie is gekozen om geen paaltje te plaatsen, omdat dit een zogenoemd bijsturingsspoor betreft. Dit betekent dat hier normaal geen treinen komen. Er was toen echter geen rekening gehouden met de plaatsing van de nieuwe fietsenstalling. Omdat de wens alsnog een paal te plaatsen inmiddels zeer aannemelijk is, heeft men besloten dat die paal er alsnog komt op deze plek. Een datum of indicatie is helaas op dit moment niet beschikbaar.

Ik ben natuurlijk ook benieuwd naar de reden van de noodzaak deze kwestie te escaleren. Dit lag hem in het feit dat dit signaal al tijdig was uitgezet door mijn collega, die het forum coördineerde voor mijn komst. Deze collega heeft eerder al terugkoppeling gehad, maar vermoedelijk is dit niet goed intern gecommuniceerd. Hierdoor zijn er dus twee dingen door elkaar geen gaan lopen, waarvoor mijn excuses.
Reputatie 2
Sivan, ontzettend bedankt voor je hulp!
Geen dank Sg_sg1, nogmaals excuses voor het lange wachten, en bedankt voor je geduld!
Reputatie 2
Helaas nog geen paal of werkzaamheden voor het plaatsen van de paal gezien 😞
Dat is jammer. Hopelijk duurt het niet al te lang meer.

Reageer