beantwoord

CiCo op Wormerveer

Reputatie 2
Wanneer wordt er een chippaal geplaatst bij de nieuwe uitgang achter de fietsenstalling? Niemand kan deze uitgang nu nemen omdat er geen paal staat.
icon

Beste antwoord door Sivan NS 10 augustus 2015, 09:58

Goedemorgen Sg_sg1,

Ik heb zojuist begrepen dat er in eerste instantie is gekozen om geen paaltje te plaatsen, omdat dit een zogenoemd bijsturingsspoor betreft. Dit betekent dat hier normaal geen treinen komen. Er was toen echter geen rekening gehouden met de plaatsing van de nieuwe fietsenstalling. Omdat de wens alsnog een paal te plaatsen inmiddels zeer aannemelijk is, heeft men besloten dat die paal er alsnog komt op deze plek. Een datum of indicatie is helaas op dit moment niet beschikbaar.

Ik ben natuurlijk ook benieuwd naar de reden van de noodzaak deze kwestie te escaleren. Dit lag hem in het feit dat dit signaal al tijdig was uitgezet door mijn collega, die het forum coördineerde voor mijn komst. Deze collega heeft eerder al terugkoppeling gehad, maar vermoedelijk is dit niet goed intern gecommuniceerd. Hierdoor zijn er dus twee dingen door elkaar geen gaan lopen, waarvoor mijn excuses.
Bekijk origineel

40 reacties

Mijn ervaring met dit forum is dat als er al meer dan een week geen reactie meer van NS is geweest, je er vanuit kunt gaan dat 'het signaal' is kwijtgemaakt en dat er zonder aandringen ook geen reactie meer komt. Waar dat mis gaat, kan ik van buitenaf niet zien, maar ik lees wel dat moderators het doodnormaal vinden dat ze door hun collega's aan het lijntje worden gehouden en dat de reiziger dientengevolge mag wachten tot 'ie een ons weegt. Figuren als degene die Klaas-Jan NS in eerste instantie benaderd had en die kennelijk nooit heeft gereageerd, kun je als organisatie op je loonlijst missen als kiespijn. Helaas worden monopolistische overheidsbedrijven (net als de overheid zelf) veel te weinig geprikkeld om hun organisatie op orde te brengen. Het is gemakkelijker om jaar op jaar de prijzen te verhogen om de indikkende bureaucratie te financieren.
Misschien staat hij er wel eerder dan dat u hier een antwoord krijgt.
Reputatie 2
Daar ben ik ook bang voor.
We hebben dit uitstaan en hopen op een spoedige terugkoppeling
Reputatie 2
Dank je, Klaas-Jan
Die terugkoppeling heeft vast ondertussen plaatsgevonden, toch? 😛
Reken daar maar niet op, de vraag moet eerst door de vele structuur lagen van de NS en aangezien er liefst 32.000 man werken duurt dit wel een tijdje.
Reputatie 2
Inderdaad nog niets gehoord... 😞
Het plaatsen van een CICO-paal kan soms erg complex zijn. Ik heb een verzoek uitgedaan wat betreft Wormerveer, maar kan geen toezegging doen. Vaak is het niet mogelijk omdat er geen graafwerkzaamheden kunnen plaatsvinden o.i.d.
Hopelijk krijg ik (ooit) terugkoppeling, maar ik heb er zeker enige moeite ingestoken.
Reputatie 2
Klaas-Jan: duidelijk en bedankt. Maar wordt er niet gelijk nagedacht over het plaatsen van zo een paal bij het openen van een nieuwe ingang?
NS gaat over haar incheckpaaltjes, maar ProRail over de transferruimtes op de stations, waar zo'n ingang zomaar eens bij zou kunnen horen. Dat zou verklaren waarom er niet meteen bij de opening van een nieuwe ingang een paaltje wordt geplaatst.
Dat laatste klopt. Vaker nog dan dat merk ik dat het een logistieke oorzaak heeft. Onder de grond ligt vaak een heel netwerk aan buizen, leidingen en stroomvoorzieningen ivm het spoor. Een CICO-paal dient ook weer op een systeem aangesloten te worden en daarom kunnen ze niet zomaar even ergens lukraak worden neergezet.
@Klaas-Jan NS
Wat er dus misgaat is dat er zomaar even ergens lukraak een uitgang wordt aangelegd, voordat iemand heeft gecontroleerd of daar wel een CICO aangebracht kan worden.

@Sg_sg1
Is er 'al' enige vooruitgang te bespeuren?
Dan zet je toch zolang een mobiele CiCo paal neer, totdat er een paaltje wordt geplaatst ?

En het ontgaat mij ook volledig waarom dat niet meteen gebeurd bij het bouwen van een uitgang c.q. ingang.
Vandaag (27-07-2015) de vraag opnieuw uitgezet, ditmaal bij de locatiebeheerder van station Wormerveer. Hij is op vakantie, dus ik heb ook de accountmanager gevraagd mij hierbij te helpen. Ik hou jullie op de hoogte.
Met andere woorden: een maand na de melding blijkt dat er helemaal niets mee is gedaan.
Klaas Jan gebruikt niet voor niets de woorden hopelijk, hopen en ooit :D

En nu is de locatiebeheerder net op vakantie, hopelijk gebeurt er niets want hij heeft blijkbaar geen vervanger (of is dat de accountmanager ?)
Reputatie 2
@ Sivan NS: waardeer het zeer dat je dit weer onder de aandacht brengt. Dank.
De locatiebeheerder heeft vandaag het signaal bij zijn collega's uitgezet. Sorry dat dit zo lang duurt. Ik blijf er bovenop zitten!
Ook die collega's nemen er weer uitgebreid de tijd voor.
Het signaal is uitgezet....

Ik vraag me nog steeds af hoe die signalen worden uitgezet.
Reputatie 2
Ach ja. Hopelijk dat men in de toekomst bij dit soort situaties gelijk het paaltje neerzetten.
Macca en Pe_pe, het valt me op dat TS begrip en geduld heeft, maar jullie niet, terwijl dit zijn signaal en topic is. Zoals gezegd zijn we ermee bezig, maar ook ik ben afhankelijk van de terugkoppeling van andere locaties. Ik snap dat men hoopt dat dit soort zaken meteen opgepakt worden, maar dat is simpelweg niet altijd mogelijk. Daarnaast is het ook voor ons als moderators soms nog zoeken naar de juiste mensen voor een vraag met betrekking tot een bepaald station. Dit vanwege interne wijzigingen en afwezigheid van medewerkers. Dat betekent dat een uitgezet bericht niet blijft liggen, maar dat het soms tijd nodig heeft om het signaal de juiste mensen te laten bereiken. De meeste uitgezette signalen op dit forum zijn snel opgepakt, sommige duren helaas wat langer.

Sg, bedankt voor je begrip. Ik ga de zaak maandag escaleren, omdat het inmiddels een maand loopt.
Daarnaast is het ook voor ons als moderators soms nog zoeken naar de juiste mensen voor een vraag met betrekking tot een bepaald station. Dit vanwege interne wijzigingen en afwezigheid van medewerkers.
Intern rondbellen om de juiste persoon te pakken te krijgen zou een kwestie van hoogstens uren moeten zijn, niet van maanden. Afgaande op de mededelingen in dit topic ligt de vraag nu al 9 dagen onbeantwoord op het bureau van de collega's van de locatiebeheerder, dus die zouden al lang gereageerd moeten hebben met ofwel het antwoord, danwel met de mededeling dat zij er niet over gaan. Het lijkt er sterk op dat niemand zich verantwoordelijk voelt voor deze blunder, hetgeen meteen een plausibele oorzaak is voor deze blunder.

Ik ga de zaak maandag escaleren, omdat het inmiddels een maand loopt.
Je bedoelt: twee maanden.
Wat Pe_pe zegt.

Alles lijkt wel 3 maanden te moeten duren voordat er beweging in komt bij NS.

De juiste persoon was 2 maanden geleden al benaderd via Klaas Jan, het lijkt mij vrij normaal dat er binnen 2 weken een reactie komt van hem (van die persoon dus, de locatiebeheerder wellicht). Maar met dat signaal is helemaal niets gedaan.

Reageer