beantwoord

Claim geld terug bij vertragnig niet mogeljik omdat er onvoldoende vertraging zou zijn geweest

• 13 januari 2020
  • 5 reacties
  • 100 Bekeken

Op 8-1 maakte ik bij reguliere terugreis met de IC richting Lelystad vanaf Duivendrecht naar Almere Buiten. Normaal een rit van 20 minuten. Op 8-1 stopte de trein echter helemaal niet in Almere Buiten maar ging rechtstreekd door naar Lelystad. Daar aangekomen weer terug met de stoptrein en dus een vertraging van > 30 muniten opgelopen. Alleen bij het indienen van een claim voor vertraging bleek dat niet toegestaan omdat volgens de app/site er onvoldoende vertraging zou zijn geweest. De afwijkende treinenloop op die dag is kennelijk niet opgemerkt maar er zijn wel tientallen reizigers gedupeerd die nu niet kunnen claimen.

Is hier een alternatief voor ?

icon

Beste antwoord door Sascha NS 13 januari 2020, 11:40

Goedemorgen Mike N. Welkom bij de NS Community.

Heb je het al geprobeerd via het reguliere formulier op de website? Via Mijn NS gaat het soms fout.

Bekijk origineel

5 reacties

Goedemorgen Mike N. Welkom bij de NS Community.

Heb je het al geprobeerd via het reguliere formulier op de website? Via Mijn NS gaat het soms fout.

@Sacha, Dank voor de tip, technisch werkte dit i.i.g. wel. Nu nog hopen dat de behandeling niet dezeldfe conclusie oplevert als de eerste check op vertraging volgens de app/site.

Geen dank. Die kans is zeker aanwezig omdat het systeem eerst probeert het zelf af te handelen. Als er een besluit valt waar je het niet mee eens bent mag je op de e-mail die je krijgt reageren. Vervolgens zal een medewerker zich over de claim buigen.

Reputatie 7
Badge +3

Het beste is een bezwaar in te dienen dmv een reply op de afwijziging. Een situatie waarin een trein niet stopt op een bepaald station en je daarom van een station verder weer terug moet reizen wordt simpelweg niet herkend door het systeem waarin de GTBV claims worden beoordeeld. Bij zo'n bezwaar kun je in de mail zelf aangeven wat de situatie was en dan wordt het door een mens bekeken. Het duurt dan meestal wel wat langer.

@ Momo, Ok, ga ik op die manier doen. Thx

Reageer