beantwoord

Claim (in/uitchecken) niet zichtbaar

Goedemiddag,

Op woensdag 9 mei reisde ik met een enkeltje (via vakantieveiling.nl) naar Hilversum. Bij het aankomststation laadde de QR code in de NS Extra app niet, waardoor ik niet door de poortjes kon. Toch wilde ik graag mijn bus halen -die bijna zou vertrekken- en daarom besloot ik om met mijn OV-chipkaart in- en direct weer uit te checken. Alleen toen is er twee keer €10,00 van mijn OV-chipkaart gehaald. (Aangezien ik dit normaal nooit doe, wist ik niet dat er geld vanaf gehaald zou worden ...)

De volgende dag (donderdag 10 mei) heb ik een claim ingediend voor de twee keer -€10,00. Als ik kijk bij mijn reisgeschiedenis staat er aangegeven dat ik inderdaad een claim heb ingediend. Echter, als ik kijk bij Menu>Berichten>Claims staan deze claims er niet bij. Hoe kan dit? Ik kan nu ook niet de status van mijn claim bekijken ...

Graag hoor ik van u.

Met vriendelijke groet
icon

Beste antwoord door Thomas NS 15 mei 2018, 18:42

Hallo H.E.B. en welkom bij onze NS Community.

Deze claims horen bij mijn weten wel in het het overzicht te komen als deze zijn ingediend. Heb je al enige terugkoppeling op de lopende claims gekregen per mail?
Wat je in dit geval het beste kunt doen, is de Klantenservice contacteren via de telefoon (tel. 030 7515155) of Social Media (Twitter/Facebook) om na te gaan of er claims op jouw naam geregistreerd zijn. Zo niet: dan kan dat alsnog gedaan worden. Succes!

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +4
De poortjes hebben twee kanten. Een incheckkant en een uitcheckkant. U dacht dat u incheckte, maar aan de binnenkant checkt u uit. Er is dan niet ingecheckt en er wordt tien euro berekend. Aan de incheckkant dacht u uit te checken maar daar check je automatisch in. Ook bij inchecken wordt er tien euro afgeschreven. Het klopt volgens het systeem.

U had uw code moeten gebruiken bij een poortje met Scan Ticket, bij het verlaten van het station in ieder geval aan de linkerkant, met een doorzichtige plaat. Andere poortjes zullen ook niet reageren. Kennelijk lukte dat niet.

U kunt bellen en het uitleggen, als u uw e-ticket bij de hand houdt, zal NS Klantenservice dat denk ik wel oplossen. 030 7515155. Waarom de claims niet vermeld zijn, kan ook in de verwerking zitten.
Reputatie 6
Hallo H.E.B. en welkom bij onze NS Community.

Deze claims horen bij mijn weten wel in het het overzicht te komen als deze zijn ingediend. Heb je al enige terugkoppeling op de lopende claims gekregen per mail?
Wat je in dit geval het beste kunt doen, is de Klantenservice contacteren via de telefoon (tel. 030 7515155) of Social Media (Twitter/Facebook) om na te gaan of er claims op jouw naam geregistreerd zijn. Zo niet: dan kan dat alsnog gedaan worden. Succes!

Reageer